یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۱۶:۴۱

وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی در رشد علمی و معنوی جامعه دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی در رشد علمی و معنوی جامعه دارد و تقویت این مهم بایستی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی در رشد علمی و معنوی جامعه دارد

آموزه‌های دینی

به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی یکشنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اراک، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیان گذار انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری همواره تاکید و سفارش ویژه ای در رابطه با ضرورت رشد و پیشرفت علمی و ارتقای معنوی جامعه داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تقویت همکاری و مشارکت بین حوزه و دانشگاه، ازجمله مولفه های اساسی در تحقق توسعه پایدار کشور است و بالندگی علمی و معنوی جامعه را رقم می زند.

دری نجف آبادی بیان کرد: دانشگاه ها در زمینه دانش و فناوری و حوزه‌های علمیه در راستای پشتیبانی از نظام و انقلاب و ارتقای معنویت و اخلاقیات در جامعه باید اهتمام بیشتری داشته باشند و در این مسیر با یکدیگر همکاری و همفکری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: حوزه و دانشگاه مبداء تحولات و مبنای اصلاح جامعه و خاستگاه نخبگان و فرهیختگان هستند و باید با سرمایه گذاری در پرورش نیروهای کاردان متعهد برای کشور، این دو قطب بنیادین را برای ایفای وظایف خطیرشان آماده کرد.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت های افرادی چون شهید مفتح عنوان کرد: این بزرگان با شناختن فرصت ها و بهره از بصیرت و دوراندیشی، ضرورت های زمان را شناخته و برای تبیین جایگاه حکومت دینی و اصلاح جامعه، بستر تحقق انقلاب اسلامی را فراهم آورند و راه را برای نیل به قله های بلند آرمان های انقلاب اسلامی هموار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شهید مفتح به سبب شناخت عمیق از مسایل علمی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی جامعه روز ایران، به ضرورت و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی برده بود و امروز نیز ما باید پیروی کننده این تفکر ارزشمند باشیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت