سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۵۳:۱۱

واگن‌پارس اراک ظرفیت حل نیاز داخلی کشور را دارد

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: واگن‌پارس اراک ظرفیت حل نیاز داخلی کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک؛

واگن‌پارس اراک ظرفیت حل نیاز داخلی کشور را دارد

واگن پارس اراک

واگن‌پارس اراک ظرفیت حل نیاز داخلی کشور را دارد

محمد مختاری ظهر امروز در مراسم امضای قرارداد تولید 50 دستگاه لوکوموتیو بین شرکت‌های واگن پارس و دالیان چین و شرکت البرز نیرو اظهار داشت: شرکت واگن پارس اراک در سال 1363 کار خود را آغاز کرد و به تولید انواع محصولات واگن باری، مسافری و لوکوموتیو مبادرت داشته است .

وی افزود: 115 دستگاه لوکوموتیو در سال‌های گذشته در شرکت تولید می‌شود و  در سال 1363 واگن پارس فعالیت خود را با جذب تکنولوژی از آلمان آغاز کرد و به مرور تا ابتدای دهه 80 اقدام به انتقال تکنولوژی از اتریش در امر تولید واگن‌های مسافری، انتقال تکنولوژی لوکوموتیو از کانادا و انتقال تکنولوژی لوکوموتیو آلستوم کرد و تولیدات خود را توسعه بخشید.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک تصریح کرد: شرکت واگن پارس در سال 1385 موفق به تولید واگن مترو با مشارکت یک شرکت چینی شد این در حالی است که تاکنون 280 دستگاه واگن مترو در شرکت تولید شده است .

مختاری بیان کرد: تکنولوژی واگن‌های پرسرعت از شرکت زیمنس آلمان در سال  منتقل شده که در سال 1386 در ادامه تولید 20 دستگاه از این واگن‌ها در دستور کار قرار دارد این در حالی است که از سال 91 شرکت به شکل رسمی وارد تولید واگن‌های مسافری با سرعت 160 کیلومتربرساعت شد .

وی ادامه داد: در مدت 10 سال اخیر در مجموع 115 دستگاه لوکوموتیو تولید و تحویل داده شده و همچنین 480 دستگاه انواع واگن باری و مسافری هم تولید و بیش از ٦٧ دستگاه واکن مسافری هم صادرات به کشور کوبا انجام شده است و در همین مدت 10 هزار و 700 دستکاه انواع واگن باری تولید و 3 هزار و 630 دستگاه به سودان و سوریه صادر شده است .

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک عنوان کرد: در حال حاضر 50 درصد واگن‌های باری کشور و کمتر از 30 درصد واگن‌های مسافری کشور در واگن پارس اراک تولید می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات موجود در 10سال اخیر موفق به تولید هزار و 400 دستگاه انواع واگن در شرکت شده‌ایم  این در حالی است که در سال گذشته حدود 400 دستگاه انواع واگن تولید و تحویل ناوگان کشور شد.

وی اضافه کرد: امسال هم تولید 500 دستگاه واگن باری در دستور کار قرار دارد و همچنین مذاکرات موفقی با شرکت‌های خارجی به منظور سرمایه گذاری از طریق فاینانس انجام شده است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک تصریح کرد: قرارداد تولید ٦ هزار دستگاه واگن در کشور و سهم 2 هزار و 700 عددی واگن پارس حاصل رایزنی های ٥ ساله است.

مختاری بیان کرد: در وزارت صنعت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع تولید مشترک 2 هزار و 600 واگن مترو در دستور کار است که سهم واگن پارس اراک از این قرارداد در مرحله نخست 450 دستگاه واگن مترو است که توافق نامه آن امضا شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم  اواخر امسال این قرارداد اجرایی شود که اگر این امر محقق شود 5 سال آینده ظرفیت کارخانجات صنعت ریلی پوشش داده می‌شود و مشکلات واگن پارس هم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت