پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۰:۵۷

واگذاری ۳۰ هکتار زمین به نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات پیگیری می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه بازدیدکنندگان ۳۰ کشور از نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات بازدید کرد گفت: واگذاری ۳۰ هکتار زمین به نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات پیگیری می‌شود.

استاندار مرکزی:

واگذاری ۳۰ هکتار زمین به نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات پیگیری می‌شود

نمایشگاه

واگذاری ۳۰ هکتار زمین به نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات پیگیری می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سید علی آقازاده شامگاه یکشنبه در نشست با معدنکاران استان اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور معدن به عنوان اهرم‌های اقتصادی بزرگ عمل می‌کند و بدون وابسته کردن کشور به منابعی که مشمول تحریم هستند همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند پرداختن به معدن کشور را از وابستگی به نفت بی نیاز می‌کند.

وی افزود: در استان مرکزی تنوع معادن بالا است و با توجه به مشکلاتی که در شرایط فعلی بر این بخش حاکم است امیدواریم که فعالان این عرصه بتوانند با صبوری فعالیت کرده تا از این وضعیت عبور کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: معدن در واقع نسل جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی بوده که در مسیر اقتصاد مقاومتی است، کار معدن کاری خشن، خشک و بی روح است اما حتی در این کار هم می‌توان روحیه ای لطیف داشت مثل خیلی از معدنکاران که با وجود تمام مشکلات روحیه لطیف آنها بی نظیر است.

آقازاده بیان کرد: تنوع علاوه بر موثر بودن در ظرفیت و توان معدنی، فعالیت‌های معدنی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و استان مرکزی در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد و معادن خوبی نظیر سرب، روی، طلا، مس، منگنز و غیره در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات این چنینی بسیار تاثیرگذار بوده و موضوعات مربوط به جرائم، دارایی و دیگر موارد را می‌توان در این جلسات مطرح کرد و دغدغه‌ها را کمتر کرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امسال در دهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ بیش از هشت کشور شرکت کرده بودند و از 30 کشور بازدیدکننده داشتیم.

آقازاده اضافه کرد: 30 هکتار زمینی را که قرار بود به نمایشگاه بدهیم پیگیری می‌کنیم و سند را هم سعی می‌کنیم که منتقل کنیم و از هرگونه فعالیتی که در راستای این ظرفیت استان باشد حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ماده 24 مکرر، برگزاری این جلسات و غیره می‌تواند در شکوفایی بخش معدن مهم باشد، امیدواریم که از طریق این تلاش‌ها و فعالیت‌ها شاهد رونق و رشد در صنعت معدنی استان و کشور باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به رغم رکود در صنعت ساختمان اما دستمان در صادرات باز است.

آقازاده بیان کرد: شاید از طریق برگزاری جلسات این چنینی بتوانیم اطلاعات کارشناسی را به رده‌های بالای کشور منتقل کنیم و مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت