جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۹:۳۳

واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی تکذیب شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: واگذاری این واحد پالایشگاهی را به بخش خصوصی صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

مدیرعامل پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند:

واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی تکذیب شد

پالایشگاه شازند

واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی تکذیب شد

به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، علی جمشیدی با رد انجام هر گونه مصاحبه درباره واگذاری پالایشگاه یا رد آن، یا اعلام هرگونه خبر در راستای خصوصی‌سازی یا واگذاری بخشی از سهام این پالایشگاه که به نقل از وی در برخی سایت‌های خبری درج شده اظهار داشت: سیاست واگذاری واحدهای پالایشگاهی بر عهده دولت و تایید نمایندگان مردم در خانه ملت است و تاکنون هیچ خبر موثقی در این باره منتشر نشده است.

وی افزود: هم اکنون 10 پالایشگاه در کشور فعالیت می‌کنند که 7 پالایشگاه در دولت دهم به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شد اما پالایشگاه‌های شازند و آبادان به سبب تولیدات استراتژیک و متنوع همچنان با مدیریت دولت باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که امسال به بهره‌برداری رسید زیر نظر سازمان بازنشستگان نفت و تامین اجتماعی است که به نوعی دولتی محسوب می‌شود.

جمشیدی بیان کرد: دولت تمایل دارد که 20 درصد سهام تمامی واحدهای پالایشگاهی به دولت برگردانده شود و 80 درصد به بخش خصوصی واگذار که این مهم نیازمند موافقت مجلس شورای اسلامی است.

وی عنوان کرد: خبر واگذاری این واحد پالایشگاهی در برخی شبکه‌های مجازی صحت ندارد و هرگونه اخبار موثق از سوی رسانه‌های قابل اعتماد اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با تولیدی روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، 12 میلیون لیتر نفت گاز، چهار میلیون لیتر نفت کوره، سه هزار و 200 متر مکعب گاز مایع، 800 متر مربع پروپیلین، 400 تن گوگرد و چهار میلیون لیتر سوخت هواپیما یکی از بزرگترین شرکت‌های پالایش نفت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت