پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۱۰:۱۱

واگذاری سرپرستی “منطقه تالاب میقان” اراک به استانداری مرکزی

فیلی گفت: سرپرستی منطقه تالاب میقان اراک به استانداری مرکزی واگذار شد و زمینه ارائه خدمات توریسمی در این استان هم باید فراهم شود.

معاون استاندار مرکزی:

واگذاری سرپرستی “منطقه تالاب میقان” اراک به استانداری مرکزی

تالاب میقان

واگذاری سرپرستی “منطقه تالاب میقان” اراک به استانداری مرکزی

به نقل از تسنیم، عزیز فیلی ظهر امروز در کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، با اشاره به قرارداد درحال انعقاد میان سه استان مرکزی، قم و اصفهان اظهار داشت: ماه رمضان امسال جلسه‌ای با حضور استانداران، معاونان عمرانی و مدیران میراث فرهنگی سه استان مرکزی، قم و اصفهان در شهر قم برگزار شد که در آن به تشریح برنامه مورد نظر پرداختند.

وی افزود: حوزه گردشگری یکی از محورهای قرارداد مذکور میان این سه استان است که مورد بررسی قرار گرفته و درحال بررسی جوانب آن هستیم، معتقدیم که در راستای توسعه صنعت گردشگری باید اختلافات تقسیمات کشوری برطرف شوند و اتفاقاتی مانند آنچه که در مناطق مرزی دلیجان و کاشان به وقوع پیوسته تکرار نشود.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: منطقه تالاب میقان که یک قطب مهم گردشگری استان مرکزی محسوب می‌شود از مجموعه محیط‌ زیست استان مرکزی سلب و به استانداری مرکزی واگذار شده و اگر قرار باشد این تفاهم‌نامه در میان سه استان تنها جلوه سمبلیک داشته باشد فاقد هرگونه ارزش است.

فیلی ادامه داد: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه مستلزم تشکیل کمیته‌های مشترک در تمامی حوزه‌ها میان سه استان مذکور است و فعالیت این کمیته‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که وظایف محول به یک استان از حد بگذرد و استانی تنها وظایفی جزئی برعهده داشته باشد تا این تفاهم‌نامه به سرانجام برسد و این سه استان از برکات آن برخوردار شوند.

این مسئول عنوان کرد: در راستای توسعه حوزه گردشگری در استان مرکزی باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم و منصفانه پای کار باشیم و در این راستا تنها به منابع دولتی متکی نباشیم زیرا با این رویه به جایی نمی‌رسیم و برای رسیدن به هدف باید از سایر منابع هم استفاده لازم را ببریم.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه بناهای تاریخی شهر اراک نیازمند مرمت و بازسازی است، گفت: می‌توانیم در این زمینه جلسه‌ای با حضور خیران استان مرکزی و سایر ارگان‌ها تشکیل دهیم تا به انتخاب هر یک وظیفه تملک یک بنا را بر عهده بگیرند تا نسبت به حفاظت، مرمت و بازسازی آنها اقدام کنیم و این اقدامات باید پیش از اینکه بناها تخریب شوند انجام گیرد.

فیلی اضافه کرد: در حوزه ارائه خدمات درمانی توریسمی متقاضیانی که به سازمان کشوری ارجاع داده می‌شوند باید روند بسیار دشواری را برای اخذ مجوزهای لازم سپری کنند که به این سبب متقاضیان انگیزه خود را برای انجام این اقدامات از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه استان مرکزی از ظرفیت پزشکی مطلوبی برخوردار است باید زمینه جذب توریسم گردشگری درمانی را در این منطقه فراهم آوریم و بیمارستان‌ها هم مستلزم ارائه خدمات در این زمینه هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت