شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۳۳:۳۲

راه اندازی پنجمین مرکز واکسیناسیون در اراک

درحالی پنجمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اراک راه اندازی شد که فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از حمایت از ۳۰۰۰ خانواده متوفی کرونا در استان خبر داد.

واکسیناسیون در استان مرکزی

راه اندازی پنجمین مرکز واکسیناسیون در اراک

به گزارش پیک راستان به نقل از تسنیم از اراک، پس از تاکید فرمانده معظم کل قوا درباره همکاری بیشتر و جدی‌تر قوای مسلح در حوزه مقابله با کرونا در طی هفته‌های اخیر مجموعه قوای مسلح به ویژه سپاه روح الله در استان مرکزی اقدامات خود را افزایش داده از جمله اجرای مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی که با حضور ۸۰۰ گروه اجرایی در دستور کار است.در این راستا و در مراسمی با حضور “سردار محسن کریمی” فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و جمعی از مسئولان علوم پزشکی اراک و مدیران استانی و شهرستانی پنجمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید سلیمانی در اراک آغاز به کار کرد.

این درحالیست که پیش از این ۴ مرکز واکسیناسیون در اراک شامل مراکز مصلی بیت‌المقدس اراک، شهرک رضوی، سالن شهید ساکوکوی گلستان مصطفی خمینی درحال فعالیت بوده و امروز پنجمین مرکز تجمیعی با ظرفیت روزانه تزریق ۲۰۰۰ دز واکسن با همکاری سپاه استان مرکزی و سپاه اراک افتتاح شد.

“سردار محسن کریمی” فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت آن اظهار داشت: با همکاری و سازماندهی و مشارکت نیروهای بسیجی جهادی در راستای تسریع روند واکسیناسیون پنجمین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در اراک راه‌اندازی شد.

وی افزود: از دو سال گذشته و همزمان با شیوع بیماری کرونا مجموعه سپاه استان مرکزی و بسیج در قالب گروه‌های جهادی از اقشار مختلف در حوزه‌های مختلف تولید ماسک و لباس کادر درمان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان، گندزدایی معابر و همچنین تغسیل و تدفین اموات کرونایی مشارکت چشمگیری داشته است.

کریمی ادامه داد: به دنبال منویات فرماندهی معظم کل قوا درباره حضور و مشارکت در رزمایش کمک مومنانه بالغ بر ۳۵۰ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش ریالی  هزار و ۹۶۰ میلیار ریال تهیه و بین نیازمندان استان توزیع گردید.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی توزیع ۱۲۰۰ سری جهیزیه به همت بسیج سازندگی بین زوج‌های جوان، بهسازی و ساخت   ۷۶۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد نیازمند، توزیع ۵۱۰ عدد گوشی تلفن همراه و تبلت بین دانش آموزان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و بیان کرد: به زودی نیز ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در چهار نوبت ۱۵ روزه و در هر نوبت ۲۵ هزار بسته معیشتی بین مردم توزیع می‌شود.

کریمی افزود: از ابتدای شیوع موج پنجم اجرای مرحله جدید طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرلر گرفته و طرح موفق شهید سلیمانی در مراحل قبلی توانست کارآمدی فرهنگ و تفکر بسیجی را بار دیگر نشان دهد و این طرح موفق در مراحل قبلی توانست بیماری را به شکل نقطه ای کنترل کند بنابراین درحال حاضر با ساماندهی و برنامه‌ریزی صورت گرفته نیروهای جهادی و بسیجی آماده ارائه خدمات به بیماران بستری در بیمارستان‌‌ها، نقاهتگاه‌ها و حتی منازل هستند.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بسیج در کشور منعقد شد تا کار حمایت از ۲۵۰ هزار فوتی کرونایی در دستور کار قرار گیرد که از این میزان سهم استان مرکزی ۳ هزار خانوار است.پنجمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اراک راه‌اندازی شد

انتهای پیام/mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت