یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۴۳:۲۴

واکسن آنفولانزا به استان مرکزی رسید

به گزارش پیک راستان به نقل از خبرگزاری مهر، علی علی‌محمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک روز یکشنبه اظهار کرد: نخستین محموله واکسن آنفولانزا وارد اراک شده است و بر اساس اولویت بین گروه‌های پر خطر توزیع می‌شود. وی ادامه داد: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی بر اساس اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

واکسن آنفولانزا به استان مرکزی رسید

به گزارش پیک راستان به نقل از خبرگزاری مهر، علی علی‌محمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک روز یکشنبه اظهار کرد: نخستین محموله واکسن آنفولانزا وارد اراک شده است و بر اساس اولویت بین گروه‌های پر خطر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی بر اساس اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی (مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل) و سالمندان واجد شرایط توزیع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: زنان بارداری که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی از پرونده الکترونیک برخوردار هستند، در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا قرار دارند. توصیه می‌شود سایر زنان باردار نیز باید برای بهره‌مندی از این مزیت در اسرع وقت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دهند.

علی‌محمدی خاطر نشان کرد: ️زنان باردار دارای پرونده الکترونیک سلامت در اراک می‌توانند از فردا (دوشنبه) برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

به گفته وی، با توجه به ارتباط نزدیک کادر درمان با بیماران، آنها نیز در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند و سهمیه لازم برای آنان پیش بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص نحوه توزیع سایر محموله‌های واکسن آنفولانزا در استان عنوان کرد: محموله دوم واکسن آنفلوآنزا نیز ظرف سه روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل می‌شود و بین جامعه هدف دریافت کننده آن بیماران‌خاص، سرطانی‌ها و افراد با نقص ایمنی بالا توزیع می‌شود.

علی‌محمدی تاکید کرد: ️ تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد عادی با سیستم ایمنی متعادل توصیه نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع موج سوم کرونا از اقشار مردم درخواست می‌شود که از ازدحام در مراکز بهداشتی برای تحویل واکسن آنفولانزا خودداری کنند.

به گفته علی‌محمدی️، سهمیه‌ای از واکسن آنفولآنزا برای بخش خصوصی تعیین شده که شیوه توزیع و شرایط آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا به‌صورت تدریجی و مرحله بندی شده به استان تخصیص خواهد یافت بنابراین توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مطابق اولویت‌های اعلام شده خواهد بود اما در صورت مازاد بر مصرف بودن، فروش آزاد در داروخانه‌ها بر اساس اولویت‌ها و فرآیندهای تعریف شده خواهد بود.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت