جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۳:۲۹

واژگونی خودرو بخش عمده تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی را تشکیل می‌دهد

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با بیان اینکه واژگونی خودرو بخش عمده تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی را تشکیل می‌دهد گفت: بیشتر حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا:

واژگونی خودرو بخش عمده تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی را تشکیل می‌دهد

تصادفات جاده‌ای

واژگونی خودرو بخش عمده تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی را تشکیل می‌دهد

به نقل از تسنیم، سید قاسم موسوی ظهر امروز در کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با اشاره به آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: در مقایسه آمار سال گذشته و امسال مطابق آمار پزشکی قانونی در استان مرکزی، 434 نفر در سال گذشته کشته داشتیم که این روند امسال هم مجدد ادامه پیدا کرده و سال گذشته در بین استان‌های دیگر استان مرکزی وضعیت قرمز داشته است ولی در 4 ماهه ابتدایی امسال آمار استان به 160 نفر رسیده و در واقع روند صعودی است و 14 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا ادامه داد: از این تعداد 57 نفر در سر صحنه  و 103 در بیمارستان یا حین انتقال به بیمارستان فوت کرده‌اند که این موضوع پیگیری اورژانس را برای کاهش این آمار نیاز دارد.

وی افزود: 40 درصد تصادفات استان مربوط به حوادث واژگونی و 15 درصد مربوط به تخطی از سرعت مجاز است که عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند و با توجه به اینکه استان مرکزی در مرکز کشور قرار دارد تردد در این محور بسیار زیاد است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا کشور تصریح کرد: در استان مرکزی در بحث کنترل سرعت 26 دوربین نصب شده و 6 دوربین هم امسال در حال بهره‌برداری بوده و 10 دور بین هم برای سال آینده برای استان در نظر گرفته شده.

موسوی بیان کرد: در زمینه کنترل و جلوگیری از تلفات ایجاد استراحت‌گاه بین راهی موثر است که اگر علاوه‌بر مراکز خدمات رفاهی پارکینگ مناسبی وجود داشته باشد این تلفات کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه‌ داد: هنوز هم فرهنگ بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب پیاده نشده و این سبب می‌شود که در واژگونی بیشترین تلفات را این سرنشینان ببینند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا کشور عنوان کرد: بیشترین دلیل تصادف در 4 ماهه ابتدایی امسال سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده است که پلیس راه باید این 4 تخلف را در دستور کار خود قرار دهد و با این تخلفات برخورد کند.

موسوی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات در استان مرکزی در ساعات 16 تا 20  است که 28 تا 30 درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد و 70 درصد تصادفات در این استان در مسافت 30 کیلومتری شهر‌ها و 7درصد مربوط به عابر است که نشان می‌دهد که در مناطق نزدیک به حوزه شهر یا مناطق مسکونی که وجود دارد کارگاه‌هایی هست که رانندگانی که حین ورود و خروج به راه‌های اصلی و فرعی ممکن است مشکلاتی به وجود آورد که در این زمینه راهکاری که می‌توان بیان کرد این است که در مناطق نزدیک به مناطق مسکونی ارام‌سازی شکل بگیرد تا  تصادفات عابر هم کاهش یابد.

ضرورت بازنگری و بازرسی از سطح کل جاده‌های استان مرکزی

وی اضافه کرد: تقاضا داریم مجموعه‌ای از اداره کل راهداری تشکیل شود که  یک بازنگری و بازرسی از سطح کل جاده‌های استان داشته باشد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا تصریح کرد: با توجه به این‌که بیشتر تصادفات استان مربوط به جاده اصلی و بزرگراهی است اما از جاده‌های روستایی هم نباید غافل شویم

موسوی بیان کرد: تصادفات انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مجاز تصادفاتی هستند که بیشترین تخلف را به همراه دارد که تیم کنترل باید آن را بررسی کند.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی رانندگی در تمام ساعات امکان حضور در محور‌ها را ندارد پس نصب چراغ‌های ال ای دی در نقاط پرتصادف می‌تواند در نبود پلیس این خلا را پر کند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا عنوان کرد: استان مرکزی در بحث تصادفات ناوگان عمومی مسافر و بار وضعیت خوبی دارد که لازم است کمیسیون ماده 11 و 12 به صورت جدی برگزار شود و تصمیمات لازم در این کمیسیون گرفته شود که حداقل موثر باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: در بحث راه‌های روستایی ادوات کشاورزی نقش موثری در ایجاد حادثه دارند زیرا قسمتی از شهر‌های استان به کشاورزی مشغول هستند که با کمک دهیاران باید این مشکل برطرف شود و حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در 3 مورد از محور‌های پرخطر استان مرکزی شامل محور ساوه-همدان، ساوه-تهران و اراک-ازنا تصادفات روند صعودی داشته که برای این 3 محور باید برنامه‌ریزی موثر انجام شود که شاهد وضعیت مطلوب باشیم، اصولا استانی که در یک سال آمار تصادفاتش افزایش پیدا می‌کند این روند  در سال بعد کاهشی می‌شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا خاطرنشان کرد: ولی استان مرکزی در بین استان‌های دیگر در سال گذشته تقریبا در رتبه آخر قرار داشت و امسال هم همان وضعیت با یک پله صعود پیش می‌رود که این وضعیت هم باید بررسی شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت