پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۰۸:۰۲

واردات گندم به کشور صورت نمی‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود کاهش بارندگی‌های کشور در سال گذشته، واردات گندم به کشور صورت نگرفت.

وزیر جهاد کشاورزی:

واردات گندم به کشور صورت نمی‌گیرد

محمود حجتی عصر امروز در دومین کنگره بین‌المللی و سومین کنگره ملی و‌ گیاهان زینتی ایران در پژوهشکده گل محلات اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی نامناسب و سخت کشور می‌توان از ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی که با آن بیگانه هستیم بیشترین بهره را برد.

وی بابیان اینکه ملت ایران مستحق این فضاهای روانی که در کشور می‌سازند نیستند افزود: در شهرستان محلات با همین محدودیت‌ها درزمینهٔ گل و گیاه افتخارات بسیاری کسب‌شده و این اقدامات مناسب و مؤثر نشان می‌دهد با محدودیت منابع آبی نیز می‌توان گام‌های مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت کشور برداشت.

حجتی با اشاره به برگزاری این کنگره گفت: امیدواریم برگزاری این آیین‌ها در راستای ارتقای علم، دانش‌آفرینی و دستاوردهای بشری باشد و آثار مثبت این اقدامات را در مزارع، تنوع گلخانه‌ها و ارزش‌افزوده محصول را در بازارهای داخلی و خارجی مشاهده کنیم.

حجتی با تأکید بر ظرفیت‌های بالای مغفول مانده در بخش آب‌وخاک اظهار داشت: بزرگ‌ترین ظرفیت نیروی انسانی در بنگاه‌های اقتصادی و شبکه‌های اجتماعی جوانان ایرانی هستند که باید با بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت آنان به خودباوری رسید و آنها را به منصه ظهور رساند.

وی تصریح کرد: طی چند سال گذشته در ابتدایی‌ترین تولید محصولات کشاورزی ناتوان بودیم ولی در حال حاضر باوجود مشکلات در تولید و صادرات در حوزه کشاورزی اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

حجتی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش بارندگی‌های کشور در سال گذشته، واردات گندم به کشور صورت نگرفت و باهمت و ایجاد خودباوری و استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور می‌توان گام‌های مؤثری در راستای خودکفایی و توسعه کشور برداشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس نیز گفت: شهرستان محلات در بخش کشاورزی و مزیت‌های اقتصادی به‌ویژه گل و گیاهان زینتی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است و همچنین دارای منابع انسانی توانمند و زیرساخت‌های مناسب است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: در حوزه پژوهشکده و دهکده ۹۰۰ هکتار زمین زیر کشت وجود دارد که یک‌پنجم سطح زیر کشت گل کشور رادار است.

وی اظهار داشت: باید مساعدت‌های لازم را برای ایجاد سایت گل و گیاه در شهرستان محلات انجام داد و فاز دوم دهکده گل و گیاه را ایجاد کرد و همچنین ارتباط مؤثری میان صنعت، دانشگاه و کشاورزی برقرار کرد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت