پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۴۳:۲۶

واردات طاقه های پارچه تاکنون ساماندهی نشده است

مدیر حقوقی و قضائی گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه واردات طاقه های پارچه تاکنون ساماندهی نشده است گفت: مواد اولیه و ماشین آلات بیشترین کالاهای وارداتی استان مرکزی است.

مدیر حقوقی گمرکات استان مرکزی:

واردات طاقه های پارچه تاکنون ساماندهی نشده است

طاقه های پارچه

واردات طاقه های پارچه تاکنون ساماندهی نشده است

به نقل از تسنیم،علی همایون‌آقامیرلو ظهر امروز در‌کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به فعالیت گمرکات استان مرکزی در زمینه جلوگیری از فرایند قاچاق اظهار داشت: عمده کالاهای کانتینری از مسیرهای زمینی، دریایی‌و ریلی وارد کشور و استان می‌شوند‌ و بیشترین میزان این کالاهای وارداتی ماشین‌آلات و مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی است.

وی افزود: بیشترین میزان تخلفات در زمینه مجوزهاست که با راه‌اندازی سامانه جدید گمرکی این موارد به حداقل ممکن رسید و اکثر قسمت‌های این مجموعه مجهز به سیستم الکترونیکی هستند.

مسئول حقوقی و قضائی گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: تعداد کانتینرهای ورودی به کشور بسیار زیاد است و ارزیابی تک‌به تک آنها اقدامی بسیار دشوار و مشکل محسوب می‌شود که در این زمینه امیدواریم با قول‌ وزیر مربوطه تمامی گمرکات سطح کشور به سیستم اشعه ایکس برای بازرسی مجهز شوند.

همایون‌آقامیرلو ادامه داد: درحال حاضر 7 دستگاه بازرسی اشعه ایکس در سطح کشور فعال است که اگر این تعداد ارتقاء یابد روند نظارت بر کالاهای کانتینری به‌صورت کامل انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بازرسی توسط این دستگاه مدرن در گمرکات بندرعباس انجام می‌شود و نتیجه اسکن این دستگاه ضمیمه پرونده گمرکی اجناس محموله می‌شود که گمرک مقصد می‌تواند با ورود مشخصات کالای نامبرده در سیستم جزئیات محموله را مشاهده کند.

مسئول حقوقی‌و قضائی گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش تخلفات این حوزه میزان درآمد وارداتی رشدی دو برابر داشته و تنها سندی که نتوانسته‌ایم تاکنون ساماندهی کنیم مربوط به طاقه‌های پارچه است که در زمینه تائید آنها نمونه مورد بررسی با بار مطابقت ندارد که برطرف شدن این مسئله نیازمند بررسی گسترده‌ای است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت