دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۱۷:۲۲

واحدهای فناور استان مرکزی یک و نیم میلیون دلار صادرات کردند

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: واحدهای فناور و دانش‌بنیان این استان پارسال یک و نیم میلیون دلار انواع کالا را به نقاط مختلف جهان صادر کردند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان:

واحدهای فناور استان مرکزی یک و نیم میلیون دلار صادرات کردند

سید «محمد کریم‌الدینی مکی‌آبادی» روز دوشنبه  افزود: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته  به ۱۰۰ واحد فناور و دانش بنیان استان مرکزی پرداخت شد که نقش مهمی در حفظ و ایجاد اشتغال در بخش داشت.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۷ مجموع واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی ۱۱۶ مورد بود اما، پارسال در سایه حمایت‌های  پارک علم و فناوری  ۷۵ واحد دانش‌بنیان و فناور به زنجیره قبل افزوده شد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود:  ۵۱ واحد فناور از پارک علم و فناوری استان مرکزی در ۲ سال اخیر رتبه دانش‌بنیان دریافت کردند که شمار واحدهای فعال در این عرصه برای استان به ۸۲ مورد رسیده است.

کریم‌الدینی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر واحدهای فناور و دانش‌بنیان رتبه هشتم کشور را دارد، گفت: ۱۸ واحد دانش‌بنیان استان در مجموعه پارک علم و فناوری استان مستقر است و بقیه در شهرک‌ها و نواحی مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به‌صورت بسته‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک انجام می‌شود.

۸۲ شرکت دانش‌بنیان و ۱۹۱ شرکت فناوری در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت