یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۱۸:۰۳

هپکو؛کارخانه ای فراملی/امکان بازگشت شرکت هپکو به دولت ضعیف است

استاندار مرکزی امروز با حضور در شرکت هپکو و بازدید از سالن های تولید و تجهیزات آن،از نزدیک مشکلات کارکنان شرکت را بررسی کرد.

استاندار مرکزی در جمع کارگران بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راهسازی خاورمیانه

هپکو؛کارخانه ای فراملی/امکان بازگشت شرکت هپکو به دولت ضعیف است

شرکت هپکو

هپکو؛کارخانه ای فراملی/امکان بازگشت شرکت هپکو به دولت ضعیف است

به نقل از دیار آفتاب، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در وعده ای که روز گذشته( در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که به منظور بررسی مشکلات شرکت‌های هپکو و آذراب در استانداری مرکزی تشکیل شد) داده بود صبح امروز از شرکت هپکو بازدید کرد.

آقازه با حضور در جمع کارکنان هپکو از سالن های تولید و تجهیزات هپکو بازدید کرد.

استاندار مرکزی در جمع کارکنان هپکو با اشاره به سابقه فعالیت های هپکو از به وجود آمدن شرایط پیش روی شرکت اظهار تاسف کرد و گفت:هپکو از زمان تاسیس با توجه به نوع فعالیت ها و تولیداتش در اوج بوده و در زمان جنگ تحمیلی نیز خدمات ارزنده ای به کشور ارائه داده که تاریخ ایران اسلامی آن ها را از یاد نخواهد برد.

آقازاده اظهار کرد:هپکو یک کارخانه ملی نیست و شرکتی فراملی است که رقیب برندهای بزرگ دنیا محسوب می شده است و باید تلاش شود تا باز هم به نقطه اوج برگردد.

وی با اشاره به واگذاری هپکو به بخش خصوصی تاکید کرد:امکان برگرداندن شرکت به دولت،بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و مشکلات اقتصادی دولت و شرایط پیش روی هپکو بسیار ضعیف است،هرچند تلاش هایی برای بهبود وضعیت شرکت و بررسی راههای برگرداندن آن به دولت نیز انجام می شود.

استاندار مرکزی گفت:تلاش و همت کارکنان هپکو و خواسته آنان برای ماندن در عرصه فعالیت و تولید نشان دهنده این است که این کارکنان سربازان کشور در جبهه اقتصاد و تولید هستند.

آقازاده با اشاره به تجمعات کارگران هپکو در اعتراض به شرایط پیش آمده و مشکلات هپکو افزود:کارگرانی که ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان حقوق دریافتی شان است و برای آن تلاش می کنند اما با گذشت چندین ماه این مبلغ نیز معوق می شود،حق دارند گلایه و اعتراض کنند اما باید بدانند تنها رفع بخشی از مسائل در اختیار استانداری و مسئولین استان است و بخشی از مسائل نیز به دولت بر می گردد که باید در سطح کلان بررسی و حل شود.

وی خاطر نشان کرد:شرکت هپکو با گذشت سالیان طولانی از فعالیتش همچنان واحد تحقیقات،آموزش و طراحی توانایی دارد و سالن های تولید و تجهیزات آن علی رغم اینکه تا حدودی دچار فرسودگی شده اند اما همچنان قابلیت استفاده در عرصه تولید را دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت