یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۱۶:۲۹

هوای کلانشهر اراک برای سومین روز متوالی در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک صبح امروز برای سومین روز متوالی در مهرماه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هوای کلانشهر اراک برای سومین روز متوالی در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

هوای کلانشهر اراک

هوای کلانشهر اراک برای سومین روز متوالی در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

سعید محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به با اشاره به وضعیت هوای اراک اظهار داشت: با فراتر رفتن غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای اراک، کیفیت هوای این کلانشهر برای سومین روز متوالی در مهرماه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وی افزود: غلظت این ذرات صبح امروز 42 میکروگرم بر متر مکعب اندازه‌گیری شد که نشان از فراتر رفتن غلظت آنها از حد استاندارد داشته و بیانگر ناسالم بودن هوا است، غلظت این ذرات معلق در هوای دیروز اراک هم 39 میکروگرم و بالاتر از حد مجاز بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: شاخص کیفیت هوای اراک دیروز 119 بود که هوای این شهر را در وضعیت ناسالم قرار داده بود.

محمودی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا 35 میکروگرم بر مترمکعب است که مغایرت میزان غلظت این ذرات در هوای امروز اراک بیانگر ناسالم بودن هوای این شهر است.

وی ادامه داد: در شرایط این چنینی به تمامی گروه‌های حساس نظیر افراد سالمند، زنان باردار، کودکان و بیماران قلبی-ریوی توصیه می‌شود که تا جای ممکن از تردد در فضاهای شلوغ و باز شهری بپرهیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی سال گذشته 105 روز ناسالم را در پرونده خود به ثبت رساند که 100 روز آن ناسالم برای گروه‌های حساس سنی و پنج روز ناسالم برای تمام گروه‌های جمعیتی اعلام شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت