جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۱۴:۱۷

هوای اراک برای چهارمین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک برای چهارمین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک برای چهارمین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت

هوای اراک

هوای اراک برای چهارمین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت

سعید محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به روزهای ناسالم هوای شهر اراک اظهار داشت: در سال قبل شهر اراک 105 روز آلوده با هوای ناسالم را گذراند که از مجموع این میان روز، 5روز در وضعیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها و 100 روز هوای شهر در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی افزود: این در حالی است که وضعیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، به وضعیتی اطلاق می‌شود که وضع ها برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان مضر بوده و این گروه از افراد جز موارد اضطراری، باید از تردد در محیط شهری و مناطق اجتناب کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز گذشته مورخه 18شهریورماه میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای اراک معادل 42میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده که این رقم نشانگر میزان بیش از حدمجاز میزان غلظت ذرات معلق بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در هوای اراک، امروز یکشنبه 19 شهریورماه 70 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شد که این موضوع نشانگر 2 برابر حد حدمجاز بوده این در حالی است که حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در هوا، 35میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین باید اعلام کرد در طول امروز وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر اراک قرار دارد.

محمودی بیان کرد: شهر اراک از ابتدای ماه شهریور تاکنون 5 روز را با آلودگی و شرایط هوای ناسالم پشت سر گذاشته و امروز ششمین روز آلوده شهر اراک در شهریورماه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت