جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۰:۲۱

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک به علت اینکه غلظت ذرات معلق در هوا بیش از حدمجاز است در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

هوای اراک

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

سعید محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به روزهای ناسالم هوای شهر اراک اظهار داشت: در سال قبل شهر اراک 105 روز آلوده با هوای ناسالم را گذراند که از مجموع این میان روز، 5روز در وضعیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها و 100روز هوای شهر در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی افزود: این درحالی است که وضعیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، به وضعیتی اطلاق می‌شود که وضع ها برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان مضر بوده و این گروه از افراد جز موارد اضطراری، باید از تردد در محیط شهری و مناطق اجتناب کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز گذشته مورخه 17شهریورماه معادل با 121 بود که نشان دهنده وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: امروز شنبه 18 شهریورماه نیز، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در هوای اراک معادل 42میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده که این رقم شنانگر میزان بیش از حدمجاز میزان غلظت ذرات معلق است.

وی عنوان کرد: براساس استانداردها، حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در هوا، 35میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده که براین اساس باید اعلام کنیم که امروز وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر اراک است.

محمودی افزود: شهر اراک در ماه شهریور تاکنون 4روز را با آلودگی و شرایط هوای ناسالم گذرانده و امروز پنجمین روز آلوده شهر اراک در این ماه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت