سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۸:۳۸

هوای اراک در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک صبح امروز به ۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر شرایط نارنجی یا هشدار است.

مدیرکل محیط ریست استان مرکزی:

هوای اراک در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

هوای اراک

هوای اراک در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

رضا میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به وضعیت هوای اراک اظهار داشت: غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای اراک صبح امروز به 41 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر شرایط نارنجی یا هشدار است.

وی افزود: شاخص کیفیت هوای اراک در روز گذشته هم به 117 رسید که طبق استانداردهای زیست محیطی، نشان از وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: براساس استاندارد مرکز پایش هوای اراک میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا 35 میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین وضعیت امروز هوای کلانشهر اراک برای گروه‌های سنی حساس نامناسب و در وضعیت هشدار اعلام می‌شود.

میرزایی بیان کرد:  براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این استان انباشت آلاینده‌ها تا پایان هفته فراتر از انتظار نیست و از اواخر وقت پنجشنبه توده گرد و خاک از نواحی جنوب عراق وارد کشور می‌شود که بر کیفیت هوا در استان و کاهش دید افقی در این منطقه تاثیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های حساس از گروه‌های سنی حساس نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان‌بار درخواست می‌شود تا جای ممکن جز موارد ضروری از تردد در محیط شهری و مناطق شلوغ بپرهیزند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت