چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۵۴:۳۲

هنرمندان و صنعتگران استان مرکزی ۱۰ میلیارد ریال خسارت دیدند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هنرمندان و صنعتگران این استان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارگاه‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال زیان دیدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

هنرمندان و صنعتگران استان مرکزی ۱۰ میلیارد ریال خسارت دیدند

«قاسم کاظمی» روز پنجشنبه افزود: این خسارت در دو ماه اخیر به بخش صنایع دستی وارد شده و ۵۰ کارگاه آموزشی، ۱۵۰ واحد فروش و ۱۰ مرکزآموزش را زمین‌گیر کرده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این زیان در قالب کمک‌های بلاعوض روستایی و شهری با پیگیری معاونت صنایع دستی استان به مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال تامین شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ۳۱ نفر از صنعتگران آسیب دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این کمک‌های بلاعوض برخوردار شدند.
کاظمی افزود: ۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به هر هنرمند در قبال خسارت‌های ویروس کرونا پرداخت شد.
وی اظهارداشت: در صورت ادامه‌دار بودن این کمک‌ها فهرست هنرمندان و صنعتگرانی که از رکود کاری زیان دیدند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  ارسال خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: شمار زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان در زمستان پارسال  مواد اولیه زیادی را خریداری کردند و تولیدات انباشته برای عرضه در نمایشگاه‌های نوروزی داشتند اما با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولاتشان در کارگاه‌ها بدون مشتری مانده است.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت