چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۰۱:۵۰

هنرمندان در راستای تقویت روحیه انقلابی‌گری بکوشند

امام جمعه ساوه گفت: تقویت روحیه انقلابی‌گری از وظایف مهم هنرمندان است و با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان بدون شک آنچه که سبب قدرت و استقلال این نظام شده روحیه انقلابی‌گری ملت است.

امام جمعه ساوه:

هنرمندان در راستای تقویت روحیه انقلابی‌گری بکوشند

روحیه انقلابی‌گری

هنرمندان در راستای تقویت روحیه انقلابی‌گری بکوشند

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در همایش هنر روز انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه هنر اظهار داشت: آیا هدف از هنر باید لذت بردن مردم و هنرمندان باشد یا هنر وظیفه برتری دارد، هنر می‌تواند با توجه به خصایصی که دارد به‌عنوان کلاس درس و آموزش تلقی شود، وظیفه هنر در مقابل دین این است که سهم باورهای دینی و نقش عقیده را شناخته و آن را ادا کند، این حقیقت پذیرفتنی است که یک اثر هنری می‌تواند سبب تعالی و پیشرفت انسان شود.

وی افزود: هنر یک شیوه بیان و ادای مقصود است که اگر به موقع و درست از آن استفاده شود پیام خود را با رساترین و جذاب‌ترین شکل منتقل می‌کند، اگر  مفاهیم دینی در قالب  هنر بیان شود سبب انتقال آن به بهترین و جاودانه‌ترین طریق ممکن شده‌ایم، هنر دینی در واقع متناسب با فطرت انسان‌ها است و انسان به وسیله آن به یک آرامش خاصی دست می‌یابد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: قرار گرفتن هنر در خدمت سلاطین زور و ستم سبب زوال و نابودی هنر بوده و هنر واقعی هنری است که در خدمت تعالی بشر و در راه دستورات خداوند متعال قرار گیرد، در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.

حسینی بیان کرد: هنر در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی بسیار رفیع دارد که اختصاص هفته هنر انقلاب نشان از جایگاه آن در نظام است و خواسته نظام اسلامی از هنر و هنرمندان تلاش درراستای تربیت نیروهایی در طراز جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: همان طور که جمهوری اسلامی درراستای تکامل انسانی انسان‌ها تلاش می‌کند، هنرمندان انقلاب اسلامی هم باید در این زمینه تلاش کنند، بنابراین تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی توسط هنرمندان با استفاده از ابزار هنر مهم‌ترین وظیفه و رسالت هنرمندان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان درراستای تضعیف بنیه‌های نظام اسلامی بوده و امروز دشمنان ولایت‌مداری مردم را هدف قرار داده‌اند تا از این طریق در صف انقلاب رخنه کنند و در این راستا وظیفه هنرمندان تقویت روحیه ولایت‌مداری مردم ولایت‌مدار و نسل‌های جوان است.

وی افزود: تقویت روحیه انقلابی‌گری از دیگر وظایف هنرمندان است و با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان در طول 38 سال انقلاب  بدون شک آنچه که زمینه قدرت و استقلال این نظام بوده، روحیه انقلابی‌گری ملت است که باید همواره این روحیه تقویت شود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: هنر حتی اگر محتوا نداشته باشد ولی جنبه سرگرمی و نشاط به همراه داشته باشد در صورتی که در چهارچوب شرع باشد و جنبه هنجارشکنی نداشته باشد مورد تائید اسلام است و نشاط به‌عنوان بخشی از زندگی انسان همواره مورد توجه بوده و ضروری است.

حسینی بیان کرد: تملق و بازی‌های سیاسی امروز از معضلات جامعه است و زبان طنز ابزار مهمی برای اصلاح آنها و دیگر مشکلات جامعه بوده و حتی از هنر می‌توان برای تشریح شعار سال استفاده کرد.

وی ادامه داد: هنرمندان متعهد به‌عنوان افسران جنگ نرم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در شهرستان ساوه  وجود دارد در زمینه‌های مختلف هنری در رابطه با گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بیش از بیش تلاش کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت