دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۴۳:۲۹

همکاری ستاد عتبات با اقشار بسیج در ساوه افزایش می‌یابد

رئیس ستاد عتبات و عالیات ساوه گفت: به‌دنبال تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد عتبات و عالیات با اقشار بسیج در سپاه، صنوف و ادارات انجام شد همکاری این دو نهاد افزایش می‌یابد.

همکاری ستاد عتبات با اقشار بسیج در ساوه افزایش می‌یابد

اقشار بسیج

همکاری ستاد عتبات با اقشار بسیج در ساوه افزایش می‌یابد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،مجید زنجانی صبح امروز در آئین تجلیل از خادمان و خیران عتبات و عالیات شهرستان ساوه با اشاره به اهمیت مشارکت خیران در بازسازی عتبات و عالیات اظهار داشت: خادمی اهل بیت(ع) یک افتخار و ارثی بوده که از بزرگان و نیاکان‌ ما به ما منتقل شده و هر چه داریم از برکت اهل بیت(ع)، امام حسین(ع) و خاندان مطهرش است.

وی افزود: دشمن با آگاهی از اعتقاد راسخ تشیع، مذهب و دین، اماکن مقدس اهل بیت(ع) را هدف قرار داده و در طول تاریخ این دشمنی و تخریب قبور ائمه اطهار(ع) بارها تکرار شده است که در هر بار زیباتر از قبل این اماکن مقدس ساخته شده‌اند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات ساوه تصریح کرد: ستاد عتبات و عالیات نهادی مردمی در راستای سیاست الهی، مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی بوده که شامل هیئت امنا، گروه‌های سازمان بسیج و اقشار مختلف، شورای بخش شهرستان، گروه‌های اعزام نیروهای تخصصی به عتبات و عالیات، گروه هم اندیشی ،فرهنگی و ساختارهای فرعی می‌شود.

زنجانی بیان کرد: خادمان بازسازی عتبات و عالیات شهرستان ساوه در بخش برادران 510 نفر بوده که شامل 25 نفر اصلی، 186 نفر فعال و 324 نفر به صورت پاره وقت است که به خادمان اهل بیت(ع) خدمت می‌کنند و در بخش خواهران هم 245 نفر فعالیت می‌کنند و 463 نفر هم نیروی تخصصی هستند که کار اعزام را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای عمران و هزینه‌های ستاد، مبلغی که از سوی مدیرکل عتبات و عالیات مشخص می‌شود سهم شهرستان ساوه به نسبت جمعیت 500 میلیون تومان بوده ولی متاسفانه با وجود قطب صنعتی و شهر مذهبی تاکنون این مبلغ جمع‌آوری نشده و این درحالی است که در شهرهای با جمعیت کمتر استان، مبلغ جمع‌آوری شده بیشتر از سهم ساوه بوده است.

رئیس ستاد عتبات و عالیات ساوه تصریح کرد: خادمان اهل بیت(ع) ستاد عتبات و عالیات ساوه به صورت پاره وقت و تمام وقت بدون هیچ چشم‌داشتی از حیث نقدی و غیر نقدی انجام وظیفه می‌کنند و برای ساماندهی و جلوگیری از موازی‌کاری و جمع‌آوری نذورات در روستاها نیز با کمک بخشدار و شورای روستاها هم‌اکنون در 26 روستا نماینده داریم.

زنجانی عنوان کرد: به‌دنبال تفاهم‌نامه‌ای که انجام شده با اقشار بسیج در سپاه، صنوف و ادارات در تعامل هستیم و یکی از اقدامات مهم ستاد عتبات و عالیات در ماه محرم و صفرمسئولیت اسکان و تغذیه زائران سیدالشهدا(ع) است که 5 موکب با هماهنگی ستاد عتبات و عالیات استان مرکزی از سوی ساوه فعالیت می‌کنند که 3 موکب آن در کربلای معلی و 2 موکب در ساوه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: عمده‌ترین فعالیت موکب‌ها در کربلای معلی در 10 روز ایام محرم و ماه صفر امسال ساخت 15 چشمه سرویس بهداشتی، ویزیت 10 هزار نفر به صورت روزانه، توزیع 150 هزار پرس غذا، توزیع بیش از یک‌هزار متر مربع بنر بین موکب‌ها، اعزام 9 کامیون و تریلی برای حمل وسایل به کربلای معلی و 3 تریلی برای زلزله‌زدگان غرب بخشی از اقدامات سازمان عتبات و عالیات شهرستان ساوه بوده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت