چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۴:۱۱

همه باید در برابر چالشهای اجتماعی احساس مسئولیت کنند

امام جمعه اراک با اشاره به مسئله عفاف و حجاب و معضل اعتیاد گفت: خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاهها، دستگاههای نظامی و انتظامی و قضایی باید در برابر چالشهای اجتماعی و سلامت جامعه احساس مسئولیت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی:

همه باید در برابر چالشهای اجتماعی احساس مسئولیت کنند

جناح‌بازی‌ سیاسی

همه باید در برابر چالشهای اجتماعی احساس مسئولیت کنند

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر تشکیل خانواده و فرزندآوری گفت: فرزندان و شاگردان صالح برای هر کس، باقیات الصالحات محسوب می شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به اعتیاد به مواد مخدر ادامه داد: یکی از آسیبهای اجتماعی که جامعه  ما آن مواجه است اعتیاد است. اساس این چالش را استعماری است و افزایش گشت این مواد در افغانستان پس از ورود امریکا نشان دهنده این مدعاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با نگران کننده دانستن آمار 2 میلیون و 800 هزار معتاد درکشور، افزود: خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاهها، دستگاههای نظامی و انتظامی و قضایی باید در برابر چالشهای اجتماعی و سلامت جامعه احساس مسئولیت کنند.

آیت الله دری در مورد راه حل این آسیب اجتماعی بیان کرد: بهترین درمان برای مواد مخدر پیشگیری و برخورد قاطعانه است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه دینی معنا و مفهومش احساس مسئولیت در برابر چالشهای اجتماعی چون اعتیاد، فضای مجازی، بحرانهای خانوادگی، طلاق وعفاف و حجاب است.

امام جمعه اراک با یادآوری حادثه مسجد گوهرشاد در سال 1314 تأکید کرد: ما باید به پاسداشت شهدای مسجد گوهرشاد فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه رشد و ارتقا دهیم.

آیت الله با اشاره به برخی آسیب ها و چالش های جدی شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: باید جنبه های مثبت شبکه های اجتماعی تقویت شود و با جنبه های منفی این شبکه ها با برنامه ریزی مناسب مقابله صورت گیرد.

دعوت مردم به کاهش مصرف آب و برق، تجلیل از شخصیت آیت الله بروجردی، حضرت حمزه سیدالشهدا و حضرت عبدالعظیم حسنی و گرامیداشت خدمات صادقانه سید رضا نیّری، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، روز ادبیات کودکان و نوجوانان و سالروز کودتای نوژه موضوعاتی بودند که امام جمعه اراک به آن پرداختند.

 

 

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت