یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۰۷:۵۶

“هلدینگ” و “کنسرسیوم‌های صادراتی” در استان مرکزی پیگیری شود

سید مهدی مقدسی نماینده اراک در مجلس گفت: بحث هلدینگ و کنسرسیوم‌های صادراتی برای استانی صنعتی مانند مرکزی ضروری بوده و باید با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

“هلدینگ” و “کنسرسیوم‌های صادراتی” در استان مرکزی پیگیری شود

سید مهدی مقدسی

“هلدینگ” و “کنسرسیوم‌های صادراتی” در استان مرکزی پیگیری شود

به نقل از تسنیم، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به تشکیل هلدینگ و کنسرسیوم‌های صادراتی در استان اظهار داشت: استان مرکزی یک استان صنعتی بوده و وضعیت ضعیف هلدینگ و کنسرسیوم‌های صادراتی برای چنین استانی پذیرفته نبوده و شایسته آن نیست که باید برای آن تلاش کرد.

وی افزود: بخش خصوصی اتاق‌های فکر ما در قانون‌گذاری هستند و باید نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا بتوانیم مسائل و مشکلات آنها را در کمیسیون‌های مختلف مجلس پیگیری کنیم و بتوانیم در راستای برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به تازگی بحث‌هایی دررابطه با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح است که پذیرفته نیست، بیش از 73 درصد دنیا وزارتخانه‌های اقتصادیشان تجمیع بوده و تعدد وزارتخانه‌ها راه حل برطرف کردن مشکلات نیست.

مقدسی بیان کرد: متاسفانه سایه سنگین بحث‌های صنعتی و معدنی، موضوع تجارت را کم‌رنگ کرده، به جای تفکیک وزارت باید ساز و کار دیگری تعریف شود که بتواند بخش تجارت را تقویت کند.

وی ادامه داد: برای انتخاب وزرا به وزرایی رای می‌دهیم که برنامه و روشی برای تولید و اشتغال داشته باشند، بعضی از وزرا مثل وزیر خارجه و وزیر جهاد کشاورزی خوب عمل کردند اما عملکرد برخی از وزرا رضایت‌بخش نبود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظر نمایندگان برای انتخاب وزرا این است که باید برنامه‌هایشان را در بخش رونق اقتصادی ببینیم و اگر قانع‌کننده بود به آنها رای دهیم.

مقدسی اضافه کرد: اصلاح چند مورد از قوانین می‌تواند درد صادرات را برطرف کند اینکه هرجلسه بخواهیم این موانع و مشکلات را مطرح کنیم و همه بپذیریم که چنین مشکلاتی وجود دارد اما اقدامی اساسی انجام ندهیم نمی‌تواند در برطرف کردن مشکلات موثر باشد، قانون زیاد داریم اما قوانینی که اجرایی شود کم است و خیلی از قوانین به مرحله اجرا نمی‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده مرور قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین قانون رونق تولید لازم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات بخش تولید صادر کردن مواد اولیه‌ای است که در داخل تولید می‌شود اما علی‌رغم نیاز تولیدکنندگان داخلی با قیمتی زیر قیمت بورس به کشورهای خارجی صادر می‌شوند.

مقدسی تصریح کرد: مشکل دیگر بحث تعرفه محصولات است که باید کنترل شود و نظارتی روی آن وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اولویت وزرای کشور باید اقتصادی باشد بعد سیاسی، خوشبختانه اکنون که با تلاش‌های انجام شده بحث ایران‌هراسی از بین رفته باید نخستین اولویت سفرای ایران در خارج از کشور اقتصاد باشد، زیرا تحکیم روابط سیاسی هم در سایه تحکیم روابط اقتصادی حاصل می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش عمده‌ای از هزینه‌های تولید هم که افزایش پیدا کرده مربوط به مطالبات تولیدکنندگان از دولت است، تقاضا دارم که لیست مطالبات واحدها از دولت را احصا و همه متحد با هم برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت