پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۵:۵۵

هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکيت روستايي در خمين صادر شده است

رئيس بنياد مسکن شهرستان خمين گفت: از سال ۱۳۸۴ صدور سند روستایی در خمين آغاز شد که تا کنون هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکيت روستايي صادر شده است.

رئيس بنياد مسکن خمین:

هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکيت روستايي در خمين صادر شده است

سند مالکيت روستايي

هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکيت روستايي در خمين صادر شده است

محمد کاظم آب پيکر رئيس بنياد مسکن خمين در گفتگو با خبرنگار خمين نيوز گفت: از سال ۱۳۸۴ صدور سند روستایی در خمين آغاز شد که تا کنون هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکيت روستايي صادر شده است.

وي بيان کرد: ۸۵ درصد از ۱۱ هزار و ۲۵۰ واحد مسکوني روستايي خمين تاکنون سند دريافت کرده‌اند.

آب پيکر افزود: در شهر قورچي باشي ۱۵۰ جلد سند مالکيت صادر شده است و در سال جاري نيز ۶۴ پرونده به منظور صدور سند به اداره ثبت اسناد ارسال شده که پانزده جلد از اين تعداد منجر به صدور سند شده است.

وي اظهارکرد: امسال ۳۸۷ پرونده روستايي براي صدور سند به ثبت اسناد ارسال شده که تاکنون ۸۶ جلد سند صادر شده است.

رئيس بنياد مسکن خمين ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکوني روستايي از سال ۸۴ ضد زلزله ساخته شده است و در سال ۹۶ نيز ۴۶ واحد در دست ساخت است.

وي دليل کاهش ساخت و ساز مسکن را مشکلات و موانع بانکي و به ويژه تهيه ضمانت بانکي دانست و گفت: پرداخت تسهیلات ۱۸ میلیونی با توجه به گران بودن مصالح ساختماني و ديگر لوازم مورد نياز ساخت و ساز بر اساس نظام مهندسي و استحکام بخشي، برای تکميل يک واحد مسکوني کافی نیست.

آب پيکر افزود: در سال جاري از تعداد ۹۷ فقره پرونده متقاضي تسهيلات، ۴۶ پرونده انعقاد قرارداد با بانک‌هاي رفاه، سپه، صادرات و مسکن انجام شده است که در اين راستا بانک رفاه عملکرد و همکاري خوبی با بنياد مسکن خمين داشته است.

وي خاطر نشان کرد: امسال طرح بهسازي عمراني روستايي با عمليات آسفالت و جدول گذاري ۲۵ روستاي خمين در دستور کار است که اعتبار ۴ ميليارد تومان به منظور اجرای این طرح‌ها پيش بيني شده است و در صورت تخصيص اعتبار به زودي اجراي طرح، عملياتي مي‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت