دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۴۳:۵۳

هر عزل و نصب را تا خردادماه متوقف کنید

منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی در تذکری جدی به وزیر کشور اعلام کردند: عزل و نصب مدیران و مسئولان در استان مرکزی را تا خردادماه متوقف کنید.

تذکر منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی به وزیر کشور؛

هر عزل و نصب را تا خردادماه متوقف کنید

در هفته‌‌های اخیر اخباری درباره تذکرات مکرر “حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی” رئیس مجمع نمایندگان دوره دهم استان مرکزی و منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم و “علی‌اکبر کریمی” عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم و منتخب نخست مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم منتشر شد که رسما در هشداری قاطع به وزیر کشور خواستار توقف هرگونه عزل و نصب در استان مرکزی تا اغاز به کار مجلس یازدهم و در این یکی دوماهه باقی از مجلس دهم شدند.

این درحالی بود که در روزهای پایانی فرودین ۹۹  کریمی و سلیمی دو عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر کشور نسبت به وضعیت نصب و عزل مدیران در استان مرکزی انتقاد کردند.

موضوع تذکر این دو نماینده به وزیر کشور، “توضیح در مورد برخی انتصابات در استان مرکزی که شائبه مهندسی انتخابات ریاست جمهوری آینده را به ذهن متبادر می‌کند” بود به طوری که در این تذکر اعلام شد روند برخی انتصابات در استان مرکزی به نحوی است که شائبه مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را در بردارد؛ در زمانی که بازپرس ویژه خبر از وجود فساد مالی در پاره‌ای از ادارات دارد، علت این گونه مماشات و ابقاء برخی افراد یا انتصابات برخی افراد غیرتوانمند چیست؟

با این حال، پس از این تذکر ۵  منتخب مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی در نامه‌‌ای که به امضای این منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی رسیده، خطاب به وزیر کشور خواستار توقف و جلوگیری از عزل و نصب‌ها شدند، در این نامه خطاب به وزیر کشور آمده است:

آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیرمحترم کشور

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند در فاصله برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تا شروع به کار مجلس در خردادماه ۹۹ اتفاقاتی ازجمله عزل و نصب‌هایی درحوزه مدیریتی استان مرکزی به‌وقوع پیوسته و درحال انجام است و حسب و اطلاع واصله تغییرات گسترده دیگری در ادارات کل، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی مدیریت‌های ستادی استانداری نیز برنامه‌ریزی شده و در شرف انجام است که با منافع و مصالح موکلات ما یعنی آحاد مردم مغایر است.

صرف نظر از عملکرد نامطلوب مدیریت ارشد استان و برخی اعضای تیمش در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دخالت در مهندسی انتخابات به‌طور مستقیم و غیرمستقیم که بعضا درمراجع قضایی طرح موضوع گردیده و البته این رفتارهای ناشایست با هوشیاری و درایت مردم، نتیجه‌ای برای مسئولین متخلف نداشت.

لیکن شاهد عزل و نصب‌هایی در سطح استان هستیم که تعمدا در فاصله انتخابات تا شروع به‌کار مجلس  یازدهم انجام می‌شود تا به منتخبان پاسخگو نباشند، قهرا و قطعا ما منتخبان مردم شریف استان مرکزی چنین خبطی را برنمی‌تابیم و انتظارمی‌رود که جنابعالی به موضوع ورود کرده و مانع ادامه این عزل ونصب عجولانه شوید.

چنانچه به هر دلیل لازم به جابجایی هرمدیری دراستان یا شهرستانها باشد ‌ضروری است تا خردادماه مانع عزل ونصب ها شده تا منافع ومصالح مردم تضییع نگردد و منتخبین پاسخگوی آحاد مردم استان و تشکل‌های سیاسی در مورد اهداف تغییراتی مدیریتی فوق باشند.

موفق وموید باشید، منتخبین استان مرکزی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ محمود احمدی بیغش حوزه انتخابیه شازند، حجت الاسلام محمدسبزی حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی حوزه انتخابیه محلات ودلیجان، علیرضا نظری حوزه انتخابیه خمین، علی اکبر کریمی حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت