پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۳۰:۰۲

هر جا باشم خدمت می‌کنم؛ دلم می‌خواهد رنج مردم کمتر شود

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به حضور خود در کابینه دولت دوازدهم گفت: هر جایی که باشم خدمت می‌کنم و دلم می‌خواهد رنج مردم کشورم کمتر شود و توانمندتر شوند تا زندگی بهتری داشته باشند و این مسیر را ادامه می‌دهم.

واکنش وزیر کار به حضور در کابینه دوازدهم؛

هر جا باشم خدمت می‌کنم؛ دلم می‌خواهد رنج مردم کمتر شود

هر جا باشم خدمت می‌کنم

هر جا باشم خدمت می‌کنم؛ دلم می‌خواهد رنج مردم کمتر شود

به نقل از تسنیم، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه سفره به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه استان مرکزی جهت‌گیری‌های خوبی داشته که بیانگر رشد مثبت استان است اظهار داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی با مسائل اقتصادی ناشی از رکود طولانی صنعت استان روبه‌رو بوده و صنایع استان درگیر مشکلات فراوانی بوده است که بخشی از آنها برطرف شده هرچند در چند صنعت بزرگ پیگیری‌ها ادامه دارد اما اکنون چند واحد بزرگ استان با مشکل مواجه است که در حال پیگیری مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: هیئت وزیران مشکلات این واحدها را مورد بررسی قرار داد و کمیته‌های ویژه برای آنها در نظر گرفت و درحال تنظیم مصوبه‌ای در دولت هستیم که بتوانیم این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم که خرید محصولات توسط دستگاه‌های دولتی و حمایت و خریداری از محصولات کارخانه‌ها بخشی از این مصوبات است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: شاخص سرمایه‌گذاری در استان مرکزی از رده خوبی برخوردار است و مبلغ دو میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری درحال بررسی است و پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده‌ای نه چندان دور به استان وارد شود.

ربیعی تصریح کرد: بیش از 530 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال حاضر امضا شده که استان مرکزی را متحول می‌کند و فکر می‌کنیم در دو سال آینده نرخ بیکاری استان به شدت پایین آید و تراز تجاری استان را مثبت تر می‌کند.

وی ادامه داد: استان مرکزی درحال حاضر دارای تراز تجاری مثبتی است و این تراز مثبت نباید در سطح کم باقی بماند بلکه فکر می‌کنم نسبت به سال گذشته 27 درصد استان مثبت‌تر شده که جز شاخص‌های خوب استان محسوب می‌شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بحثی که ما در عرصه اشتغال بیکاران استان مرکزی دنبال کردیم منجر به این نتیجه شد که استان مرکزی در عرصه‌های خدمات، کشاورزی و هم صنعت ظرفیت دارد و ظرفیت خدمات در استان هنوز تکمیل نشده و در صنعت کوچک و صنایع متصل به بخش‌های خرد ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

ربیعی عنوان کرد: استان مرکزی در حوزه “ای‌سی‌پی” ظرفیت دارد و شاخص انسانی استان جز هشتمین استان‌های کشوری است از سویی گردشگری استان ظرفیت‌های خالی بسیاری دارد که از آنها استفاده نشده و ظرفیت‌های بسیار خالی در این عرصه وجود دارد‌.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه بسته‌بندی هم ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌تواند بخش اعظمی از مشاغل روستایی را تشکیل دهد و  باید در زمینه کشت‌های نوین به سمت کشت‌های گلخانه‌ای حرکت کرد تا قدرت اشتغال خوبی را در استان به وجود آورد.

ربیعی افزود: استان مرکزی در حوزه کشاورزی علی‌رغم اینکه ریزش ندارد می‌تواند افزایش هم داشته باشد، بررسی‌ها نشان می‌دهد این استان از ظرفیت حمل و نقل مطلوبی برخوردار است.

آمار نارسایی اجتماعی در زرندیه پایین است

وی با بیان اینکه خدمات مولد در استان از ظرفیت خوبی برخوردار است گفت: براساس تفاهم امروز با استاندار مقرر شد هر روستا یک یا دو مزیت و همه روستاییان با مهارت شوند و آموزش فنی‌وحرفه‌ای متناسب با مهارت منطقه در روستاها مستقر می‌شود که استاندار مرکزی این تصمیم را با تیم اقتصادی خود در روستاها آغاز کرده و تجارب مطلوبی را در این زمینه به دست آورده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: از منابعی که از اشتغال شهرهای زیر 10 هزار نفره و روستاها ر دنبال می‌کنیم تصمیم داریم روستای بدون بیکار نداشته باشیم و منابع این عرصه تقریبا ارزان قیمت است.

ربیعی عنوان کرد: اشتغال فراگیر در رشته‌هایی که بررسی کردیم دنبال شوند و در بحث رفاهی هم یک مرکز اورژانس اجتماعی با جذب 10 نفر نیرو را در زرندیه افتتاح کردیم. آمار نارسایی اجتماعی در زرندیه پایین است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: درمانگاه تخصصی که سه هزار و 500 متر مربع مساحت دارد در شهر زرند به مذاکره گذاشته شد و تمام تخصص‌ها در این مرکز مستقر می‌شود تا ان‌شالله بخشی از مسائل بازنشستگان و کارگران را پاسخ دهد و طراحی ما بر این مبناست که ظرفیت گسترش داشته باشد.

ربیعی با اشاره به اینکه در شهرستان خمین هم خیریه سرای خوبان آفتاب را افتتاح می‌کنیم گفت: با این افتتاح 10 هزار متر مربع وسعت دارد و مبلغ 900 هزار میلیون ریال به خرید ان اختصاص داده شده و 36 نفر را  مشغول بکار کرده و هدف این مرکز توانبخشی معلولان ذهنی است.

وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی محلات به وسعت 120 متر مربع افتتاح می‌شود که قدرت جذب پنج نفر را دارد و مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران هم در دلیجان افتتاح می‌شود که حدود دو هزار متر مربع زمین دارد.

امسال نزدیک یک میلیون شغل برای کشور پیش‌بینی شد

وی افزود: امسال نزدیک یک میلیون شغل برای کشور پیش‌بینی شد که ایجاد شود که از این تعداد 400 هزار شغل از ناحیه رشد کلاسیک، 600 هزار شغل از ناحیه رشد اشتغال فراگیر و طرح‌های ثبت و عرضه تقاضای کار تامین می‌شود.

ربیعی بیان کرد: در استان مرکزی حدود 35 هزار نفر داوطلب بیکار داریم که معتقدیم با این حجم از سرمایه‌گذاری و اقدامات بتوانیم نرخ بیکاری 3 یا 4 درصد را در استان داشته باشیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین در واکنش به حضور خود در کابینه دولت دوازدهم گفت: هر جایی که باشم خدمت می‌کنم و دلم می‌خواهد رنج مردم کشورم کمتر شود و توانمندتر شوند تا زندگی بهتری داشته باشند و این مسیر را ادامه می‌دهم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت