پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۰:۰۵

هرگونه جمع آوری زکات فطریه در ساوه باید با اخذ مجوز باشد

امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان ساوه گفت: هر گروه یا موسسه ای که اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کند باید از این شورا مجوز اخذ کند.

امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان ساوه:

هرگونه جمع آوری زکات فطریه در ساوه باید با اخذ مجوز باشد

حجت الاسلام«سید ابراهیم حسینی» روز شنبه در نشست شورای زکات که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت:در جمع آوری زکات باید نیت و اقدامات با رویکرد مردمی و نه حاکمیتی و دولتی انجام شود.

وی افزود:به شکل محدود به مراکز خیریه اجازه برپایی صندوق در اماکنی چون مصلی داده می شود اما مدیریت یکپارچه شوراب زکات بر جمع آوری و توزیع باید رعایت شود.

امام جمعه ساوه گفت:کسانی که اقدام به جمع آوری زکات می کنند باید مجوز شورای زکات داشته باشند در غیر اینصورت حق پیگرد قضایی برای این شورا وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد:کمیته امداد و بهزیستی مراکز اصلی جمع آوری زکات هستند که برای این کار صندوق های را در اماکنی از قبیل مساجد و امامزاده ها با آرم مخصوص شورای زکات نصب خواهند کرد.

رئیس شورای زکات شهرستان ساوه گفت: برای هدفمند کردن جمع آوری زکات لازم است شماره حسابی متمرکز به نام این  شورا افتتاح و در فضای مجازی اعلام شود.

وی گفت:باید از سه شنبه هفته جاری صندوق ها را در مساجد مستقر کنیم تا نسبت به جمع آوری فطریه مومنان اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت:در مورد زکات مستحبی و غلات نیز باید طوری برنامه ریزی شود که اداره بهزیستی و کمیته امداد از دریافتی های آن منتفع شود.

وی ادامه داد:توزیع زکات فطریه نیز به این صورت خواهد بود که بر اساس جامعه تخت پوشش، ۴۵ درصد به کمیته امداد، ۳۵ درصد به بهزیستی و ۲۰ درصد هم به دفتر امام جمعه برای توزیع میان سایر نیازمندان اعطا خواهد شد.

امام جمعه ساوه گفت:اولویت اصلی توزیع منابع جمع آوری حاصل از زکات باید صرف معیشت انسانی و آسیب دیدگان کرونا شود و پروژه های معنوی و فرهنگی در اولویت های بعدی هستند.

به گفته «عباس محمدی هزاوه» مدبر کمیته امداد شهرستان ساوه، در سال گذشته پیش بینی جمع آوری ۹ میلیارد ریال زکات فطریه در سطح شهرستان شد که رقم جمع آوری شده به ۱۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

در شهرستان ساوه چهار هزار و ۷۰۰ خانوار زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت