یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۴:۱۱

« هرگز به دنیا وابسته نشو » منتشر شد

« هرگز به دنیا وابسته نشو » دومین کتاب از سری کتابهای تاریخ شفاهی چهره های قرآنی کشور از سوی مؤسسه جامعة الثقلین اراک و با همکاری مؤسسه نورالثقلین قم منتشر شد.

به همت مؤسسه جامعة‌الثقلین شهید بابایی اراک؛

« هرگز به دنیا وابسته نشو » منتشر شد

« هرگز به دنیا وابسته نشو » منتشر شد

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌الثقلین شهید علیرضا بابایی اراک، سال گذشته «شهریار» را به عنوان اولین اثر در حوزه تاریخ شفاهی چهره‌های قرآنی به بازار طبع و نشر عرضه کرد. این مجموعه روایتی از شخصیت استاد شهریار پرهیزکار را به رشته تحریر درآورده و شامل نظرات 20 استاد درباره این بزرگوار است.

امسال نیز دومین کتاب از سری کتابهای تاریخ شفاهی چهره های قرآنی کشور از سوی مؤسسه جامعة الثقلین اراک و با همکاری مؤسسه نورالثقلین قم منتشر شد. این کتاب با عنوان «هرگز به دنیا وابسته نشو» به زندگی و خاطرات قرآنی مهاجر الی الله شهید حاج حسن دانش می‌پردازد.

«هرگز به دنیا وابسته نشو» برگی از زندگی و خاطرات نفر اول مسابقات کشوری و بین المللی قرآن در رشته قرائت و شهید حادثه منا یعنی حاج حسن دانش را شامل می شود که با نگارش علی آسترکی به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:

تا این زمان نام یزد و مردمانش تداعی «قنات»، «قنوت» و «قناعت» بود؛ اما اکنون استان یزد و مردمانش را باید به سه قاف «قنات» و «قنوت» و «قرائت» شناخت!

حسن دانش در فراز و فرود زندگی و فعالیت‌های قرآنی برای رسیدن به هدف والایی که برای خود ترسیم کرده بود، گرم و سرد زیادی چشیده بود و هر روز پخته‌تر از دیروز شده و از مرز به خود اندیشیدنِ تنها گذشته بود.

اگر بخواهیم جوان‌تر از انقلاب اسلامی را معرفی کنیم، بی‌شک او یکی از اولین‌ها خواهد بود. او معصوم نبود، اما می‌توان او را جوان مطلوب معصومین علیهم‌السلام نامید. او واجد ویژگی‌های خوبی بود که متناسب با شرایط زمان و مکان می‌تواند الگویی قابل قبول برای نسل جوان امروز باشد.

نمی‌خواهم بگوییم او معصوم و عاری از اشتباه بود، خیر. قصد من گزارش شهید حسن دانش آنگونه که بود، است و نه نشان دادن آمال و آرزوهای خودم و دیگران درباره او!

من خلق و خوی او را با همه فراز و فرودهایش قرآنی یافتم و برآنم که این تربیت قرآنی، مانند نقش بر سنگ در وجودش نهادینه شده بود.

بزودی گفتگوی ما با علی آسترکی نویسنده این دو اثر منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت