جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۱۸:۱۴

هدف جدایی‌طلبی کردستان عراق ایجاد اسراییل دوم است

سید ابراهیم حسینی: اعلام همه‌پرسی برای جدایی‌طلبی اقلیم کردستان عراق، طرحی اسراییلی و آمریکایی با هدف ایجاد اسراییل دوم در کنار ایران است.

امام‌جمعه ساوه:

هدف جدایی‌طلبی کردستان عراق ایجاد اسراییل دوم است

امام جمعه ساوه

هدف جدایی‌طلبی کردستان عراق ایجاد اسراییل دوم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک بیان کرد: پس از اینکه دشمن مشاهده کرد  اسراییل اول و داعش اثر سویی در ایران نداشت، بلافاصله تصمیم به جدایی کردستان از عراق اخذ شد تا از این طریق اسراییل دومی در کنار ایران ایجاد شود.

وی ادامه داد: در واقع این نقشه برای مهار جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی‌شده است همان‌گونه که ایران هدف اصلی گروه داعش بود و عراق و شام تنها بهانه‌ای بیش نبودند.

امام‌جمعه ساوه با تأکید بر اینکه دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، اظهار کرد: فاصله ایران تا تل‌آویو و حیفا یک هزار و 100 کیلومتر است در حالی که موشکی با برد دو هزار کیلومتر ساخته شد.

حسینی افزود: دشمنان نمی‌توانند هیچ اقدامی علیه کشور در کنار مرز یا آن‌سوی مرزها بکنند زیرا این ملت نشان داده است که برای همیشه دشمنان خود را پشیمان خواهد کرد.

وی گفت: دنیا، شورای امنیت، سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه طرح جدایی کردستان عراق را محکوم کرده‌اند.

امام‌جمعه ساوه با خلاف دانستن جدایی اقلیم کردستان عراق طبق قانون اساسی عراق و حقوق بین‌الملل بیان کرد: ترک‌ها و عرب‌های منطقه کردستان به نشانه اعتراض در این همه‌پرسی شرکت نکردند.

حسینی ادامه داد: بر اساس موازین حقوق بین‌الملل هیچ کشوری حق ندارد از اقدام تجزیه طلبانه حمایت کند.

وی اظهار کرد: آمریکا این اقدام را از یک‌سو محکوم کرده و از سوی دیگر از آن حمات می‌کنند اما به لطف الهی ایران، عراق و ترکیه در این مسئله متحد بوده و این طرح دوامی نخواهد آورد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت