یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۵:۴۳

هدف از اجرای پیاده‌راه اراک توزیع عادلانه سرانه خیابان است

مدیر پروژه‌ پیاده‌راه اراک گفت: طرح پیاده‌راه تا جایی گسترش پیدا می‌کند که خودروها برای تردد مسیر جایگزین را انتخاب کنند.

مدیر پروژه‌ پیاده‌راه اراک:

هدف از اجرای پیاده‌راه اراک توزیع عادلانه سرانه خیابان است

پیاده‌راه های اراک

به گزارش پیک راستان مهدی حبیب‌پور در گفتگو با مهر، ضمن درخواست از اهالی رسانه در امر فرهنگ‌سازی حمل و نقل پایدار و انسان‌محور گفت: طرح پیاده‌راه سازی با هدف محدود کردن تردد وسایل نقلیه و برقراری عدالت اجتماعی در حمل و نقل اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به تمرکز عبور و مرور خودروها در مرکز شهر و توزیع ناعادلانه‌ی سرانه خیابان برای شهروندان، رفع این مشکل فقط با ایجاد معضل ترافیکی برای خودرو سواران انجام می‌گیرد. به این صورت که در هسته مرکزی شهر، طرح پیاده‌راه تا جایی گسترش پیدا می‌کند که خودروسوار برای تردد در شهر مسیر جایگزین را انتخاب کند و شهروندان هم بتوانند به‌راحتی با پای پیاده و یا با دوچرخه یا نهایتاً وسایل نقلیه عمومی در شهر رفت و آمد داشته باشند.

مدیر پروژه پیاده‌راه در پاسخ به سوال رسانه ها درباره پیوست فرهنگی این طرح گفت: در همه جای دنیا یک سیاست وجود دارد به‌نام “رژیم معبر” یعنی خیابان‌ها را به نفع کسانی که پیاده هستند بسازیم. در این سیاست کسانی که از خودرو استفاده می‌کنند باید هزینه‌ی بالای ایجاد آلودگی محیط زیست را از طریق پرداخت عوارض و مصرف سوخت گران، پرداخت کنند یا اینکه آنها را با محدودیت‌های ترافیکی و اعمال قانون کنترل کرد.

حبیب‌پور بیان کرد: به نظر می‌رسد با شیوه‌ی تشویق و تحدید، یعنی تشویق مردم به استقبال از تردد بدون خودرو و ایجاد محدودیت برای خودرو سواران بتوان این فرهنگ را در بین شهروندان جا انداخت.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت