دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۶:۴۹

نهضت امام خمینی(ره) مبتنی بر پیوند سیاست و اخلاق بود

استاندار مرکزی گفت: نهضت امام خمینی(ره) الگوی ناب و مبتنی بر پیوند سیاست و اخلاق بود که براساس صداقت، ساده زیستی و انتقادپذیری پایه گذاری شد.

استاندار مرکزی:

نهضت امام خمینی(ره) مبتنی بر پیوند سیاست و اخلاق بود

زمانی قمی

نهضت امام خمینی(ره) مبتنی بر پیوند سیاست و اخلاق بود

محمود زمانی قمی در نشست مشترک شورای اداری شهرستان خمین و استان مرکزی، در خمین اظهار داشت: امام خمینی(ره) الگوهای مختلفی در تدبیر و اداره جامعه را در دنیا پیش روی خود داشت، اما در عالم عمل بر الگویی دست گذاشت که تحولی را در عالم سیاست موجب شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) رابطه اخلاق و سیاست را در مدل های مختلف مورد توجه قرار داد و مدلی را جایگزین کرد که بر مبنای آن سیاست نباید از دین جدا باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: از ابتدای تاریخ تاکنون نظریه های مختلف مبتنی بر سلطه و یا سیاست های دوگانه از سوی حکمرانان در سراسر دنیا پیاده سازی شده که هیچکدام از اینها جایی در مکتب امام نداشت و نهضت بنیان گذار انقلاب یک نهضت بی بدیل بود.

زمانی قمی خاطرنشان ساخت: آنچه که امام بر آن انگشت تایید می گذارد یگانگی اخلاق و سیاست است که باید در رفتار تمام مردم از ملت و مسئولان حاکم شود و این دلیل برجستگی نهضت امام بود.

وی تصریح کرد: شاهد مثال های فراوانی از رفتار علی بن ابی طالب(ع) در اخلاق وجود دارد که به هیچ وجه قابل انکار نیست؛ حضرت علی(ع) هیچگاه اخلاق را پشت سر نگذاشت و برای قدرت از اخلاق عبور نکرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در شرایطی که مردم بر علیه عثمان شورش کرده بودند، حضرت علی(ع) آنها را آرام کرد و پس از خلافت، طاغوت را با قدرت کنار گذاشت و باز هم از مرزهای اخلاق عبور نکرد و هیچ مصلحتی را در این رابطه نپذیرفت.

زمانی قمی اضافه کرد: آن چیزی که امام راحل بر آن تاکید کرد و سایر رهبران انقلاب در دنیا عاجز از نشان دادن آن بودند، یک سیاست اخلاقی بود و نه اخلاق سیاسی و امام همواره بر سه موضوع انتقاد پذیری، ساده زیستی و صداقت در سیاست اشاره می کرد.

وی اضافه کرد: امام راحل نشان داد که یک حاکم نه تنها باید انتقاد پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهد، بلکه باید صادق بوده و امانتداری را مدنظر قرار دهد.

استاندار مرکزی یادآور شد: امام خمینی(ره) خود را خدمت گذار مردم می دانست نه کسی که از بالا بر مردم حکومت می کند، امروز نیز مسئولان بایستی این روش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت