پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۵۷:۳۴

اجرای طرح ۵۵ متری در اراک نیاز به انجام امکان‌سنجی مطلوب است

کریمی با بیان اینکه اجرای طرح ۵۵ متری در اراک نیاز به انجام امکان‌سنجی مطلوب است گفت: راهبردهای اجرایی برای طرح ۵۵ متری در اراک باید کارشناسانه بررسی شود.

نماینده مردم اراک در مجلس:

اجرای طرح ۵۵ متری در اراک نیاز به انجام امکان‌سنجی مطلوب است

اتاق بازرگانی اراک

اجرای طرح ۵۵ متری در اراک نیاز به انجام امکان‌سنجی مطلوب است

به نقل از تسنیم، علی‌اکبر کریمی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور تیم مهندسی”حرا” به‌منظور بازدید و بررسی پروژه 55 متری امیرکبیر اراک برگزار شده بود با اشاره به فعالیت‌‌های این تیم و هدف از دعوت آنها اظهار داشت: موسسه مهندسی حرا مسئولیت ساخت عظیم‌ترین تونل‌های شهری سطح کشور را در کارنامه خود دارد و باید گفت که بخش عمده‌ای از پروژه‌های قطار شهری و مترویی توسط این مجموعه احداث می‌شود.

وی افزود: طرح خیابان 55 متری امیرکبیر شهر اراک 15 سال گذشته به تصویب رسید و در طرح تفصیلی شهری اراک گنجانده شد و به سبب وجود بافت متراکم مستقر در مرکز شهر اراک احداث یک معبر شرقی به غربی الزام داشت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نخستین فاز از این طرح پروژه میدان ولی‌عصر(عج) بود که به اجرا رسید اما اکنون هیچ اقدامی برای خیابان‌های شهید رجایی و شهید بهشتی نشده است.

کریمی ادامه داد: با توجه به حجم طرح و ازدیاد املاک و منازل مستقر در مسیر اجرای این پروژه شهرداری قادر به اجرای آن نبود که به این سبب باید امکان‌سنجی مطلوبی انجام شود که در صورت نیاز منازل درگیر با این پروژه آزاد شوند البته به استناد مطالعاتی که در مجموعه شهرسازی به انجام رسیده استفاده از فضای زیرزمینی در اولویت اجرای این طرح قرار دارد.

وی عنوان کرد: استفاده از فضاهای زیرسطحی به لحاظ موارد اقتصادی ارجعیت دارد و این روند در راستای ارائه خدمات به مسئولان قدرت بیشتری می‌دهد، مسافت بین میدان ولی‌عصر(عج) تا محدوده سوم شعبان حدود هزار و 760 متر برآورد شده است که تصمیم داریم به همراه مهندسان موسسه حرا به بررسی این مسیر و پروژه بپردازیم.

نمانیده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون تجربه احداث مسیری زیرزمینی که منازل مسکونی بر روی آن مستقر باشند در کشور ورود نداشته است که به این سبب باید این مسیر به دقت و ظرافت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: توقع نداریم که حضور این تیم مهندسی در اراک برای مردم ما ایجاد انتظار کند زیرا این بازدید تنها در قالب یک بررسی مهندسی قرار دارد و پس از نخستین بررسی مهندسان این موسسه و طرح موضوع در مجموعه‌های ارشد استان و جلب تائیدیه اولیه نسبت به ارائه طرح و انتخاب مشاور اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت