پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۱۸:۲۰

برای حمایت از کالای ایرانی نباید در شعار گیر کنیم

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به‌ضرورت حمایت از کالای ایرانی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی نباید در شعار گیر کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

برای حمایت از کالای ایرانی نباید در شعار گیر کنیم

معلولیت‌

برای حمایت از کالای ایرانی نباید در شعار گیر کنیم

به نقل از فارس، سید مهدی مقدسی شب گذشته در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی اظهار کرد: برای تحقق شعار سال باید اقدامات عملی صورت بگیرد، اگر تنها شعار تکرار کنیم و نتیجه‌ای حاصل نشود، خیلی زیبنده نیست.

وی تصریح کرد: قوای سه‌گانه هرکدام برای برون‌رفت از شرایط فعلی باید سلسله اقدامات عملی انجام دهند و به نتیجه ملموس دست یابند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه انتظار این بود که برای ثبات بازار ارز دولت و بانک مرکزی از قبل تمهیدات لازم را می‌اندیشید، تأکید کرد: نباید فرصت سوزی کرد، امروز کشور در شرایطی نیست که فرصت‌ها را بسوزاند.

مقدسی با بیان اینکه مجلس از عملکرد بانک مرکزی اعلام نارضایتی کرده است، بیان داشت: مدیریت این نیست که بحران پیش‌آمده و برای رفع بحران چاره‌اندیشی کنیم و موضع انفعالی بگیریم، باید با مدیریت صحیح و با تسلط به اوضاع مسائل را حل‌وفصل کنیم.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر عرضه ارز با نرخ 4 هزار و 200 تومان گفت: این تصمیم، تصمیمی در شرایط بحران بود که هم محسنات و هم معایبی به همراه دارد که هر کدام در جای خود جای بحث دارند، اما اینکه نرخ ارز مشخص باشد تکلیف همه را مشخص می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به‌ضرورت حمایت از کالای ایرانی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی نباید در شعار گیر کنیم، به‌خوبی در داخل توانایی لازم برای کشتی‌سازی وجود دارد، اما شرکتی وابسته به یکی از نهاد عمومی دولتی خرید خارجی کرده که مجبوری شدیم اعمال ماده 236 کنیم، چراکه معتقد هستیم باید از صنعت داخلی حمایت شود.

مقدسی گفت: دولت باید نرخ مشخصی برای ارز تعیین و به صادرکننده اعلام کند و چنانچه در سال 97 نرخ ارز افزایش یافت، مابه تفاوت آن را متقبل شود، فعالان اقتصادی نیاز به ثبات در قیمت ارز دارند و باید خیالشان ازاین‌جهت آسوده باشد.

وی با بیان اینکه باید به سپرده‌های ارزی سود مناسب داده شود بیان کرد: امروز وجوه ارزی بسیاری در منازل و صندوق امانت وجود دارد که باید برای این ارزها تدبیر می‌کردیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: باید برای تولیدکننده و صادرکننده شرایط باثباتی را وجود آورد که بتواند تصمیم بگیرد، تصمیم‌گیری برای تولیدکننده مختل شده است، اقدامات انقباضی دولت کفایت نمی‌کند، اصلاحات را باید انجام دهیم.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: کشور در سال گذشته 52 میلیارد دلار درآمد غیرنفتی و به همین میزان درآمد نفتی و درمجموع 100 میلیارد دلار درآمد داشت، این در حالی است که همه نیاز ارزی کشور بیش از 75 میلیارد دلار نیست.

وی با اشاره به عرضه تک‌نرخی ارز بیان داشت: تولیدکنندگان، صنعتگران و کشاورزان هرکدام به‌نوعی با ارز سروکار دارد همه باید تلاش و با دولت همراهی کنند تا مشکلات اقتصادی کشور یکی پس از دیگری حل‌وفصل شود.

آقازاده از هدف‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری برای استان در سال جاری خبر داد و گفت: مجموعه استان در خدمت تولید، اشتغال، توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است و در سال 97 همه دستگاه‌ها باید در خدمت تولید باشند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت