جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۸:۴۰

توسعه در کشور باید با رعایت مولفه‌های زیست محیطی همراه باشد

مقدسی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های پاک در استان مرکزی گسترش یابد گفت: توسعه در کشور باید با رعایت مولفه‌های زیست محیطی همراه باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

توسعه در کشور باید با رعایت مولفه‌های زیست محیطی همراه باشد

توسعه

توسعه در کشور باید با رعایت مولفه‌های زیست محیطی همراه باشد

به نقل از تسنیم، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که در اراک برگزار شده بود با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری اینگونه جشنواره‌ها ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست به همراه بیان هنری و شناسایی آثار هنری ارزشمند در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: محیط زیست یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه جوامع توسعه یافته در دنیا محسوب می‌شود و همه تلاش‌ها بکار گرفته شده تا محیط زیتس از ورود هرگونه آسیبی در امان باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر توسعه با رعایت مولفه‌های زیست محیطی همراه نباشد بطور قطع با مشکل مواجه می‌شود و چنین توسعه‌ای با آسیب‌رسانی به محیط زیست سبب به خطر افتادن آیندگان ما می‌شود.

مقدسی ادامه داد: توجه به امور زیست محیطی در فرایند توسعه و عمران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و گنجاندن مباحث زیست محیطی در برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی الزامی است.

وی عنوان کرد: آگاه‌سازی و نهادینه شدن حفظ محیط زیست به همراه مصرف بهینه در جامعه مواردی هستند که باید با جدیت تمام پیگیری شوند و ساطمان‌های مردم نهاد می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در جامعه امروزی آلودگی هوا و وجود بحران آب در محیط زیست است که مجلس باتوجه به این موارد نسبت به تصویب قانون هوای پاک و ضرورت اجرائی شدن آن اقداماتی به انجام رسانده است.

مقدسی بیان کرد: گسترش و توسعه انرژی پاک در استان مرکزی می‌تواند یکی از موثرترین اقدامات در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی محسوب شود که باتوجه به آلودگی استان این شیوه می‌تواند میزان آلودگی‌ها را به میزان چشم‌گیری کاهش دهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت