یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۴:۲۷

تسلیت نماینده ولی فقیه استان مرکزی در پی حادثه جان باختن دریانوردان سانچی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی، حادثه جانسوز جان باختن دریانوردان نفتکش سانچی را به رهبر معظم انقلاب، ملت انقلابی ایران اسلامی و خانواده‌های جان باختگان تسلیت گفت.

با صدور پیامی؛

تسلیت نماینده ولی فقیه استان مرکزی در پی حادثه جان باختن دریانوردان سانچی

تسلیت نماینده ولی فقیه استان مرکزی

تسلیت نماینده ولی فقیه استان مرکزی در پی حادثه جان باختن دریانوردان سانچی

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام آورده است: وقوع سانحه ناگوار و دلخراش آتش سوزی برای کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامی دریانوردان و ملوانان زحمتکش آن شد، یکبار دیگر ملت ایران را در غم و اندوه فرو برد.

این پیام می‌افزاید: در شرایطی که ملت ایران اسلامی چشم انتظار خبری امیدوار کننده از میان زبانه ها و شعله های آتش نفتکش سانحه دیده در هزاران کیلومتر دورتر از وطن بودند، خبر غرق این کشتی ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.
در ادامه این پیام آمده است: این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم و برای آن جان باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی آرزومندم.
شنبه شب هفته گذشته به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان گوانگ دونگ در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.
تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت