پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۴:۲۷

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خلاف قانون اعلام شد

در جلسه جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی ‌اراک برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خلاف قانون اعلام شد.

کارگروه امنیت غذایی اراک

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خلاف قانون اعلام شد

کالا

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خلاف قانون اعلام شد

به نقل ازتسنیم،ظهر امروز جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اراک در فرمانداری اراک با دو مصوبه یکی در راستای اصناف و دیگری بهداشت مدارس انجام شد.

طبق دستور کار نخست، بازدید مدارس ناحیه دو به ضورت مشترک توسط نمایندگان آموزش و پرورش ناحیه دو و مرکز بهداشت اراک انجام شد.

در بازدید‌های انجام گرفته بصورت طرح تشدید در دو هفته اخیر توسط کارشناسان بهداشت محیط تعدادی از مدارس اقدام به عرضه مواد غذایی غیرمجاز،سمبوسه،فلافل،سانودویچ سوسیس و کالباس و غذای گرم در شرایط غیربهداشتی می‌نمایند.

انتظار می‌رود ادارات آموزش و پرورش هر دو ناحیه اقدام جدی و مکاتبه‌ای صریح به تمامی مدارس داشته باشند و مرکز بهداشت هم در راستای   مدارسی ک هتوجهی نسبت به رعایت موازین بهداشنی نمی‌کنند بعد از صدور مهلت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

در راستای ساماندهی عرضه و فورش پرندگان و طیور زنده در سطح شهر بویژه میدان شهدا و خیابان آموزش و پرورش با توجه با بازدید در تاریخ 8آبان امسال هیچگونه از مصوبات صورت مجلس جلسه گذشته تحقق نیافته و اقدامی عملی در این راستا انجام نشده است.

بازرسی‌ها از نانوایی‌های اراک در دو بخش انجام می‌شود

در راستای صورت جلسه بعدی رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: 241 واحد نانوایی لواشی در سطح اراک به شکل یارانه‌ای،    59نانوایی بربری آزادپز، 37نانوایی تافتون آزاد پز و جمعا 454 واحد صنفی پروانه دار در این شهرستان فعالیت دارند.

جمشید زند بیان کرد: بازرسی‌ها از نانوایی‌ها در دو بخش انجام می‌شود که توانسته‌ایم بهترین کیفیت نان را در کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: عدم تغییر قیمت نان و عدم کیفیت آرد مصرفی نانوایی‌ها ازدلایل بروز تخلفات در این نانوایی‌ها است که باید یر اساس کارشناسی این تغییر قیمت بررسی شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: بازار روز‌های این شهرستان از لحاظ کیفیت و قیمت ساماندهی نداشته و همچنین هیچگونه موارد بهداشتی در این بازار‌ها رعایت نمی‌شود که در این راستا درخواستداریم که یک گشت برای نظارت کالا‌ها و بهداشت بازار‌ها انجام شود.

زند خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا 100درصد خلاف قانون است و هیچگونه رعایت موارد بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود که در این مورد هم باید بررسی دقیق انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت