دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۰۰:۳۰

نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان زرندیه

در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در شهرستان زرندیه افزایش می‌یابد تاکید شد: ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان زرندیه معرفی و تبیین می‌شود.

افتتاح شد؛

نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان زرندیه

نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان زرندیه امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح شد که هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان با رویکرد تکیه بر توان داخل و حمایت از تولیدات داخلی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت تکیه بر ظرفیت های داخلی گفت: جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور ما ایجاب می کند که همچون جنگ نظامی با وحدت، انسجام و مقاومت مردم و با حمایت دولت هر کدام یک سرباز اقتصادی باشیم.

سعید فرخی افزود: هدف دولت حمایت قاطع از دستاوردهای نظام و خدمت به مردم است و آینده روشنی در پیش داریم، چراکه ملت ایران شرایطی سخت تر از این برهه را پشت سر گذاشته است.

وی تصریح کرد: حجم تنوع و ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرستان زرندیه قابل تقدیر بوده و در سطح استان بی نظیراست، از سویی سرزمین ایرانیان در شهر جدید آیلندبه عنوان بزرگترین قطب گردشگری و سرمایه گذاری دارای کاربری های گوناگون است، بنابراین باید این ظرفیت ها نه تنها در کشور بلکه به جهان معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: دشمن با ابزارهای مختلف دنبال نا امید کردن مردم است، ولی خوشبختانه رونق اقتصادی و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده است.

فرخی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی که در استان وجود دارد انتظار می رود که در آینده این نمایشگاه پربارتر از گذشته برگزار شود و سرمایه گذار انتظار حمایت و توجه از دولت را دارد که باید به این انتظارات جواب مثبت داد.

شهرستان زرندیه در زمینه صنعت موفق است

فرماندار زرندیه هم در این مراسم با اشاره به پتانسیل های شهرستان زرندیه گفت: در شهرستان زرندیه 18 هزار کارگر وجود دارد و می توان گفت که این شهرستان یک شهرستان تولیدکننده است، همچنین در این شهرستان هشت هزار نفر در حوزه صنایع فعال هستند که این مهم نشان دهنده موفقیت این شهرستان در زمینه صنعت نسبت به جمعیت آن است.

هادی فدایی افزود: فعالان اقتصادی با تمام توان خود در تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی سعی در حفظ اشتغال دارند، در شهرهای مامونیه، زاویه و پرندک شهرک های صنعتی وجود دارد، درراستای بررسی موانع پیش روی توسعه شهرستان، چندین جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین مراکز عشایری استان در شهرستان زرندیه قرار دارد، در شهرستان زرندیه بزرگترین باغات پسته ارگانیک را داریم، باتوجه به لزوم شناساندن این شهرستان به کشور و جهان، این نمایشگاه فرصتی برای معرفی توانمندی ها و میزان فعالیت صنایع مادر و تولیدات منحصر به فرد این شهرستان در حوزه صنعتی و کشاورزی است، در این نمایشگاه نزدیک به 50 سرمایه گذار در غرفه های گوناگون به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های خود در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری پرداخته اند.

فعالان اقتصادی پیش قراولان تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبرمعظم انقلاب هستند

مدیر شرکت توسعه سیاحانسرزمین ایرانیان زرندیه هم در این مراسم با اشاره به شهرجدید آیلند گفت: فعالان اقتصادی پیش قراولان تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب هستند، یکیاز گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در زرندیه شهر آیلندبا وسعتی بالغ بر یک هزار و 700 هکتار و 25 نوع کاربریپذیرای سرمایه های کوچک و بزرگ است، مجموعه های ورزشیشامل پیست های ورزشی گوناگون در این شهر توانسته آیلند رابه مجموعه ای با کاربری ورزشی در کشور تبدیل کند به گونهای که قابلیت برگزاری مسابقات ملی و جهانی با ظرفیت جذب250 هزار تماشاگر در هر مسابقه ورزشی در این شهر وجوددارد.

سید احمد موسوی افزود: ازدیگر طرح های در دست اجرا، پارک علم و فناوری با هدفعملیاتی کردن ایده های شرکت های دانش بنیان و طرح دهکدهسلامت بوده که پذیرای سرمایه گذاران بخش بهداشت و درماناست، وجود مجموعه انبارهای گمرکی سبب شده تا روندصادرات رونق بیشتری بگیرد، سال آینده هم بزرگترین شهربازیخاورمیانه به صورت مجزا برای آقایان و بانوان در این شهرافتتاح می شود.

وی با بیان اینکه شعار شهرآیلند شهری به سبک فردا است تصریح کرد: شهر آیلند با بهرهگیری از فناوری های نوین و استفاده از نظرات نخبگان ودانشمندان طراحی و احداث می شود و اولویت آن ایجاد وتوسعه اشتغال است که با جذب سرمایه گذار روند توسعه اینمنطقه با جدیت دنبال می شود، این منطقه دارای 24 پروژهدر ابعاد استاندارد جهانی است که سبب کارآفرینی و اشتغالزایی در سطح کشور می شود.

مدیر شرکت توسعه سیاحانسرزمین ایرانیان زرندیه عنوان کرد: مهم ترین اهداف شرکتتوسعه سیاحان سرزمین ایرانیان کسب درآمدهای ارزی و جلوگیریاز خروج ارز، جذب سرمایه گذار خارجی، اثبات توانمندی هایشرکت در اجرای پروژه های عظیم، دستیابی به سرمایه گذاریگردشگری خارجی، ایجاد امکانات سرمایه گذاری، ایجاد امکاناتلازم فرهنگی، ورزشی، تفریحی، گردشگر، توریستی و سیاحتی وغیره است، اخذ مجوزهای لازم، افتتاح منطقه ویژه اقتصادی، راهاندازی پیست های موتورسواری، اتومبیلرانی و دوچرخه سواری ازجمله فعالیت های انجام شده این شرکت است.

انتهای پیام/م

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت