جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۸:۵۳

نماز جمعه حلقه اتصال مردم و ولایت است/ اقامه نماز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم مشارکت جدی در نماز جمعه داشته باشند چراکه نماز جمعه حلقه اتصال مردم و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نماز جمعه حلقه اتصال مردم و ولایت است/ اقامه نماز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی

نظارت

نماز جمعه حلقه اتصال مردم و ولایت است/ اقامه نماز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی

به نقل از تسنیم،آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز نماز جمعه و سالروز عملیات مرصاد و بمباران شهر اراک، با اشاره به فرارسیدن ایام دهه کرامت اظهار داشت: ما مردم ایران میهمان خوان با برکت امام هشتم(ع) و اهل بیت(ع) هستیم و در ایام مبارک دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) قرار داریم که این مناسبت را به شما و ملت مسلمان ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

وی افزود: افتخاری برای ما مردم ایران است که در کشوری زندگی کنیم که به نام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضرت امام هشتم و خواهر مکرمه ایشان، کی در مشهد مقدس و یکی در شهر مقدس قم نام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه جبهه جهاد در عرصه‌های مختلف سیاسی، اعتقادی و اخلاقی، فرهنگی و تربیتی است که باید با همت بالا و جدیت وافر برای تقویت این جبهه تلاش کنیم و نباید فراموش کنیم که هرنوع کارشکنی، بی‌توجهی و اهانت به این جبهه مهم حرام و غیرقابل پذیرش است.

وی افزود: پیش از تاسیس انقلاب اسلامی و تاسیس نماز باشکوه جمعه با این عظمت از سوی امام راحل، نمازهای جمعه کوچکو محدود و غریبانه وجود داشت بطوری که در شهر مقدس قم نماز جمعه به امامت آیت الله اراکی برگزار می‌شد ولی در عرصه‌های بین‌المللی موثر نبودند این درحالیست که به برکت انقلاب اسلامی نماز جمعه در مراکز و شهرها و روستاهای مختلف کشور و حتی بسیاری نقاط دیگر دنیا باعظمت بسیار درحال برگزاری است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: نماز جمعه از شعائر بزرگ دینی و اسلامی  ما به شمار می‌رود به طوری که مردم ما به صورت هفتگی با حضور در این فریضه الهی با امام جمعه‌‌ای که به طور مستقیم یا غیرمستقیم منصوب ولایت فقه است بیعت می‌کنند.

وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم هر هفته با شرکت در نماز جمعه آمادگی خود برای ایثارگری، بصیرت‌زایی، دفاع از اسلام و مقابله با استکبار را به نمایش می‌گذارند و حلقه اتصال خود با اولیای الهی را استحکام می‌بخشند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: درحالی که برخی گمان می‌کردند ممکن است حضور مردم در این استان ریز داشته باشد با تقریبا دو برابر شدن برپایی نمازهای جمعه در استان و رسیدن به برگزاری نماز جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی شاهد استقبال چشمگیر مردم از این مراسم دینی و اعتقادی هستیم که باید گفت فعالان نماز جمعه در استان کار بزرگی را بردوش گرفته و اجرا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: روحانیون و طلاب باید بیش از پیش فعال باشند و زمینه را بری حضور روزافزون وبیشتر مردم در این آیین عبادی و سیاسی فراهم اورند چراکه میعادگاه‌های نمازجمعه در جامعه محلی برای بالابردن اندیشه و بصیرت آحاد جامعه به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: نمازجمعه حلقه اتصال مردم با امام عصر(عج) و حلقه وصل به ولایت به شمار می‌رود که با حضور خود بیعتی دوباره با امام زمان(عج) و ولایت دارند و باید به عنوان کسی که در تمام دوران خبرگان رهبری حضور داشته اعلام کنم که مقام معظم رهبری شاخص‌ترین، لایق‌ترین و باکفایت‌ترین جانشین برای امام راحل(ره) هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت