شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۰:۴۴

مساجد نقش مهمی در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی دارند

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مساجد باید پناهگاه مردم و خصوصاً جوانان باشند و برای حل مشکلات آنها در ابعاد مختلف کارآمد باشند چراکه تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی

مساجد نقش مهمی در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی دارند

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس از اراک محسن خلجی ظهر امروز به مناسبت روز جهانی مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه نام‌گذاری روز مساجد در سی‌ام مردادماه به سالروز آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های خبیث و جنایتکار برمی‌گردد که این روز را بنا بر درخواست جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی مساجد نام‌گذاری کردند.

وی افزود: مسجد محوری یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) بود و انقلاب اسلامی بر پایه مسجد محوری است چراکه یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب مسجد و بعد از آن موفقیت در دفاع مقدس و تا امروز بسیاری از دستاوردها به برکت مسجد است.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: پایه و اساس نهضت امام خمینی(ره) مساجد هستند و حیات طیبه انقلاب اسلامی توسط مساجد در حال ادامه پیدا کردن است و لذا جایگاه مساجد در انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است.

خلجی ادامه داد: متأسفانه در طی سال‌های بعد از دفاع مقدس توجه کمتری به مساجد شده و جایگاهی که مساجد از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشتند کمتر مورد توجه بوده و این یک تهدید است که باید برای جبران آن اقدامات مهمی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مساجد باید پناهگاه مردم و خصوصاً جوانان باشند و برای حل مشکلات آنها در ابعاد مختلف کارآمد باشند چراکه تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تربیت‌یافتگان مساجد بودند و امروز برای تربیت نسل جدید باید از مساجد به خوبی استفاده کنیم و برای اینکه بتوانیم جوانان را با مساجد بیشتر انس دهیم باید عزم همه‌جانبه داشته باشیم و همه ارکان مسجد و دستگاه‌های متولی باید در این خصوص مشارکت داشته باشند.

خلجی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس مساجد کارآمدی خود را برای حل مشکلات مردم و جامعه به خوبی نشان دادند اما متأسفانه در طی سال‌ها بعد از دفاع مقدس برخی از کارکردهای خود را از دست دادند و یا فراموش شده‌اند.

وی یادآور شد: در طی چند سال اخیر سپاه و بسیج برنامه‌های راهبردی و مهمی برای احیای کارآمدی مساجد در دستور کار گذاشته و کلیه برنامه‌های سپاه و بسیج رویکرد آن مسجد محوری است.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند احیای کارکرد مساجد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است چراکه در دفاع مقدس بسیاری از اقدامات کلیدی و مهم از مساجد صورت می‌گرفت و لذا باید نقش و جایگاه جوانان در مدیریت مساجد به شکل پررنگ دیده شود.

خلجی ادامه داد: هیئت‌امنای مساجد و همه ارکان و دستگاه‌های متولی در مساجد باید در گام دوم انقلاب اسلامی نقش جوانان را در مساجد با اهمیت بدانند چراکه جوانان و مساجد با یکدیگر نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تشکیل تمدن اسلامی دارند.

وی تأکید کرد: جامعه اسلامی باید به معنای واقعی مسجد محور باشد همه مردم باید مسجد را به عنوان پناهگاه خود بدانند و لذا همه برنامه‌های فرهنگی باید برای تحقق مردم مسجدی و مسجد مردمی انجام شوند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: انتقال و تأسیس ده‌ها پایگاه بسیج به داخل مساجد، برگزاری کلیه برنامه‌های بسیج با رویکرد مسجد محوری، اجرای گشت‌های رضویون، تشکیل قرارگاه‌های شهید سلیمانی در مساجد برای مبارزه با کرونا، انجام نهضت کمک‌های مؤمنانه در مساجد و بسیاری از برنامه‌های دیگر که با محوریت مساجد برگزار شدند از جمله برنامه‌های مهم بسیج مساجد و محلات بوده و مهمترین برنامه سپاه در محله‌ها رویکرد مسجد محوری است.

خلجی بیان داشت: در سطح استان مرکزی بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ مسجد داریم که بسیج برای کلیه این مساجد برنامه‌های مسجد محوری دارد و البته با توجه به بررسی‌های انجام شده در سطح استان ۵۰۰ مسجد در سطح استان کم داریم که برای احداث آنها نیازمند مشارکت خیرین، مردم و دستگاه‌های مسئول هستیم.

وی افزود: خوشبختانه خیرین مساجد در طول این سال‌ها اقدامات شایسته‌ای برای تقویت مساجد در سطح کشور انجام دادند و امروز نیاز است خیرین مسجد ساز با کمک مردم و کلیه ارکان مسجد برای جبران کمبود مساجد در سطح استان مرکزی عزم و اراده خود را پای کار بیاورند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین برنامه سپاه در سال جاری برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه ارکان مساجد است و هرچقدر به آموزش و توانمندسازی ارکان مساجد بها دهیم قطعاً در مدیریت و جذب جوانان در مساجد موفق‌تر خواهیم بود.

خلجی اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی مساجد در هفته جاری برنامه‌های محتوایی و آموزشی مناسبی در نظر گرفته شده اما به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا عمده برنامه‌ها محتوایی در نظر گرفته شده‌اند و امیدواریم با ریشه‌کن کردن کرونا بتوانیم برنامه‌های فاخری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سرکشی به مساجد و رسیدگی به امورات آنها و بهره‌مندی از کارشناسان توانمند برای تبیین کارکرد مساجد در صدا و سیما و رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های مهم در هفته جاری است و امیدواریم بتوانیم با حمایت و مشارکت همه مسئولین استانی فرهنگ مسجد مردمی و مردم مسجدی را در سطح استان تقویت کنیم.مساجد نقش مهمی در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی دارند

انتهای پیام/mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت