پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۹:۲۰

نظام بانکی کشور تنها روپوشی از اسلام دارد / در کشور ما توان ایجاد 2 میلیون شغل وجود دارد / آقای رئیسی به هیچ وجه انگیزه ای برای دستیابی به قدرت نداشت

آیت الله محسن اراکی در مراسم تجلیل از فعالان و حامیان ستاد سید ابراهیم رئیسی در مسجد سیدهای اراک گفت: آقای رئیسی به هیچ وجه انگیزه ای برای دستیابی به قدرت نداشت.

آیت الله محسن اراکی در مسجد سیدهای اراک:

نظام بانکی کشور تنها روپوشی از اسلام دارد / در کشور ما توان ایجاد 2 میلیون شغل وجود دارد / آقای رئیسی به هیچ وجه انگیزه ای برای دستیابی به قدرت نداشت

نظام بانکی کشور تنها روپوشی از اسلام دارد / در کشور ما توان ایجاد 2 میلیون شغل وجود دارد / آقای رئیسی به هیچ وجه انگیزه ای برای دستیابی به قدرت نداشت

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در مراسم تجلیل از فعالان و حامیان ستاد سید ابراهیم رئیسی در مسجد سیدهای اراک گفت: از همه کسانی که در ایام انتخابات تلاش کردند تا انتخاباتی با این شکوه برگزار شود تشکر می کنم.
وی با تشکر ویژه از کسانی که کاندیدای مورد نظرشان را صرفا برمبنای معیارهای برتر انقلابی انتخاب کرده اند ادامه داد: رأی به همه کسانی که شورای نگهبان به عنوان نامزد ریاست جمهور معرفی می کند رأی به نظام است؛ حضور بیش از 41 میلیون نفر پای صندوقهای رأی بیانگر پیروزی ملت و پیروزی نظام جمهوری اسلامی است.

 

دو رویکرد در مدیریت کشور

آیت الله اراکی با طرح این سوال که “مدیریت نظام اسلامی باید بر چه مبنایی پی ریزی شود؟” عنوان کرد: در پاسخ به این سوال از ابتدای انقلاب دو دیدگاه وجود داشت و در زمان حاضر هم همان دو دیدگاه مطرح هستند. دیدگاه اول دیدگاهی است که نگاه به بیرون از مرزها دارد و کلا مبنای مدیریت کشور را بر این اساس قرار میدهد.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان دیدگاه اول را این گونه تشریح کرد: وقتی نگاه به بیرون مبنای برنامه ریزی و مدیریت کشور قرار گیرد از قراردادها و پیمان نامه هایی مثل 2030 سر در می آوریم.
وی با اشاره به اینکه مخاطب این سخن دانشمندان و دلسوزان کشور است افزود: آیه 35 سوره یونس آیه بنیادینی است و مبنای کار ماست آن قسمتی که می فرماید: «… أَ فَمَنْ يَهْدي إِلَي الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاَّ أَنْ يُهْدي‏ فَما لَکُمْ کَيْفَ تَحْکُمُونَ» (… آیا کسی که هدایت به سوی حق می کند برای پیروی شایسته تر است ، یا آن کس که خود هدایت نمی شود مگر هدایتش کنند؟ شما را چه می شود ، چگونه داوری می کنید؟!)
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در تشریح دیدگاه دوم گفت: منطق قرآن این است که عقل و خرد خود را داور قرار دهید کسی که هدایت به سوی حق می کند شایسته پیروی است یا کسی که خود نیاز به هدایت دارد. ما در کشور قرآن و فقه پویا و عمیق اسلامی داریم و از اینها می توانیم بهترین نظام تربیتی، اقتصادی، سیاسی و … استنباط کنیم.
آیت الله اراکی ادامه داد: حوزه های علمیه در راستای استنباط نظام های مختلف مورد نیاز کشور گامهای زیادی برداشته اند اما دولتمردان بهای کمتری به این دستاوردها می دهند. آیا ما سندی بهتر از 2030 نمی توانیم تهیه کنیم؟

 

ایرانیان در علم، دین، ایمان و شجاعت سرآمدند

وی با نفی دیدگاهی که با هیچ پنداشتن توان داخلی کشور به دنبال اقتباس از دیگران است تصریح کرد: اسلام نگاه متفاوتی به ایرانیان دارد؛ سه نوع روایت در منابع حدیثی آمده اند که ایرانیان را در علم، دین، ایمان و شجاعت سرآمد معرفی می کند. ملتی که در این مؤلفه ها برتر باشد آیا نمی تواند نظام پرورشی و تربیتی برتر داشته باشد.

 

اعتماد به جوانان

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان افزود: اجازه دهید استعدادهای درونی جوانان ما از مشکلات کشور گره گشایی کند و سرمایه هایی را که به خارجی ها می دهید در اختیار جوانان خودمان بگذارید.
آیت الله اراکی با تأکید بر سرمایه گذاری بر نیروی جوان کشور عنوان کرد: ایرانی چه چیزی کمتر از فرانسه و چین دارد که نمی تواند در علم و تکنولوژی پیشرفت کند، نیاز جوانان متخصص ما اعتماد و سرمایه گذاری برای تولید داخلی است.

 

نظام اقتصادی اسلام انحصارگرایی را نفی می کند

وی با انتقاد به قوانین انحصاری اقتصادی در کشور بیان کرد: انحصار خورروسازی در کشور مانع پیشرفت این صنعت می شود و نفی انحصار گرایی اقتصادی و نفی سود ربوی از اصول نظام اقتصادی اسلام است. ما می توانیم نظام اقتصادی صد در صد اسلامی را در جامعه تبیین و پیاده کنیم.

 

نظام بانکی کشور تنها روپوشی از اسلام دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به طرحهای متعددی که در حوزه علمیه برای نظام اقتصادی و بانکی کاملا اسلامی برای اجرا وجود دارد تأکید کرد: بنده در ابتدای دولت یازدهم نامه مفصلی برای آقای روحانی نوشتم و ازایشان به عنوان رئیس جمهوری که در لباس روحانیت هم هستند خواستم تا نظام اقتصادی و بانکی کشور را که تنها روپوشی از اسلام دارد را اصلاح کنند.
عضو مجلس خبرگان با اشاره به تعامل مردم با بانکها شرعی است افزود: علیرغم انتقادات جدی که به نظام اقتصادی کشور وجود دارد با توجه به تفکیک فقه خرد و کلان مردم می توانند با این نظام بانکی تعامل کنند و اشکال شرعی برای مردم ندارد.

 

اشکال اساسی نظام آموزشی ما تقلیدی بودن آن است

آیت الله اراکی با تاکید بر اصلاح نظام آموزشی کشور تصریح کرد: اشکال اساسی نظام آموزشی تقلیدی بودن آن است، ما می توانیم با ایده و اندیشه ای که داریم نظام تربیتی بهتر از این طراحی کنیم در طراحی سایر نظام ها مورد نیاز کشور هم این توان وجود دارد.

 

در کشور ما توان ایجاد 2 میلیون شغل وجود دارد

وی در خصوص ایجاد اشتغال در کشور عنوان کرد: با توجه به پایان انتخابات بحث اشتغال از شائبه شعار انتخاباتی بودن مبراست و باید گفت در کشور ما توان ایجاد 2 میلیون شغل وجود دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعضی از مسئولین می گویند بودجه نفت کشش نداردو نمی شود.اشکال کار این آقایان اینجاست که بدون بودجه نفت نمیتوانند کشور را مدیریت کنند.

 

انحصارها را بردارید و مردم را پشتیبانی کنید

آیت الله اراکی با تأکید بر توان ایجاد 2 میلیون شغل در کشور افزود: ایده و حرف و مبنای ما این است که دست مردم را باید باز گذاشت و انحصارها را باید از جلو مردم برداشت و آنها را پشتیبانی کرد تا با ظرفیت خود اشتغال ایجاد کنند.
وی بیان کرد: نگاه در جذب سرمایه خارجی منحصر به شرکتها و کارتلهای کلان اروپایی و امریکایی است در صورتی که گرفتاری ما از همین شرکتهای سرمایه داران دنیا است که ما را تحریم کردند و پیدا و پنهان با ما مبارزه می کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: از روی اطلاع عرض می کنم نه حدس و گمان راه را باز کنید سرمایه گذاران مسلمان و متعهدی که ایران را بهترین محل برای سرمایه گذاری می دانند به سوی ایران می آیند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط موثربا کشورهای اسلامی اظهار کرد: به ملتهای مسلمان منطقه توهین نکنید و کشورهای مسلمان منطقه را کوچک نشمارید. ایران پایگاه عظیمی بین کشورهای اسلامی دارد و صدها و هزاران سرمایه گذار در این کشورها مشتاق به سرمایه گذاری در ایران هستند.
آیت الله محسن اراکی گفت: ما قائل به تعامل به دنیا هستیم اما نه دنیایی که فقط ترامپ دارد. دنیایی که ما میشناسیم قریب به 2 میلیارد مسلمان دارد و ملتهای آزاده ای در جهان هستند که زخم خورده مستکبرانند و جمهوری اسلامی ایران پایگاه سیاسی و اجتماعی خوبی در این کشورها داراست.

عاقبت سرکنگبین صفرا فزود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بیان کرد: سیستم فاسدی که برای رونق اقتصادی نگاهش به نظام سرمایه داری غرب است در صورتی که امکانات و سرمایه جهان اسلام قابل جذب است مانع حضور سرمایه گذاران مسلمان میشود و میکوشد همه اختیار را به کارتالها و شرکتهای بزرگ نظام سرمایه داری امریکایی و اروپایی بسپارد . در واقع به جای داروی اقتصاد سراغ زهر رفته است.

 

گرگ را با تعارف نمی توان از درندگی باز داشت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت صنایع نظامی و بازدارندگی آن عنوان کرد: پیشرفت نظامی ما باعث خوف مستکبران شده است و گرگ را با تعارف نمی توان از درندگی باز داشت گرگ را باید باقدرت سرکوب کرد. کسانی که گرگها جهان را نمی شناسند می گویند: سایه جنگ را با مذاکره از سر ملت رفع می کنیم. امثال لیبی و مصر که خواستند خطر امریکا را با مذاکره دفع کنند چه بر سرشان آمد.

 

آقای رئیسی به هیچ وجه انگیزه ای برای دستیابی به قدرت نداشت

آیت الله اراکی با تشکر از سید ابراهیم رئیسی تأکید کرد: ایشان برای احیای اصل اعتماد به ملت و تکیه بر استعدادها و توان داخلی وارد صحنه شدند و انگیزه دستیابی به قدرت و تکیه زدن به مسند ریاست جمهوری را به هیچ وجه نداشتند.
وی ادامه داد: دلسوزان مملکت از اقشار و اصناف مختلف ایشان را دعوت کردند و چون مقام معظم رهبر در حکمشان از آقای رئیسی به عنوان مدیری لایق و کاردان و باتجربه مدیریتی سطح کلان تعریف کردند و این تأیید باعث اصرار مردم شد و ایشان با احساس تکلیف شرعی پذیرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تشکر دوم از نهادها و گروههای مختلفی حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی وسیاسی است که از سید ابراهیم رئیسی به عنوان مدیری لایق، دلسوز و پاک پشتیبانی کردند.

 

آیت الله محسن اراکی اظهار کرد: میدانیم آقای رئیسی هیچ پولی برای هزینه انتخابات نداشت و شما با کمترین هزینه بهترین دستاورد را داشتید و رأی اول استان را بدست آوردید. مردم و ستادهای مردمی ایشان بی منت کار کردند و این موفقیت نشان از کارمدی، کاردانی و مردمی بودن مجموعه شماست.
وی بیان کرد: قطعا یکی از بهترین اعمال خیری که انجام داده اید عمل خیری است که در ایام انتخابات انجام دادید برای خدمت به مردم و کشور تلاش کردید و امیدواریم قبول درگاه خداوند باشد.

مهمترین دستاورد انتخابات 96

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: کاندیداتوری آقای رئیسی دراین انتخابات باعث شد بخش عظیمی از جوانان حزب اللهی، مومن و مخلص که منتقد ضعف اجرایی در کشور بودند ونمی توانستند از دولت به کجا پناه ببرند؛ گرد هم آمدند و یک جریان به وجود آوردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود اختلاف دیدگاه، وظیفه داریم به دولت کمک کنیم چون معتقدیم دولت، دولت جمهوری اسلامی است و امیدواریم این جریان مبارک 16 میلیونی در جهت خدمت به کشور، نقد صحیح و دلسوزانه دولت و ارائه پیشنهادات و برنامه های مفید برای کمک به دولت تلاش کند.

 

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت