چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۵۹:۴۲

نظارت بر صرف اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی مورد توجه مسئولان باشد

فرماندار اراک گفت: نظارت بر صرف اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی مورد توجه مسئولان مربوطه باشد.

فرماندار اراک؛

نظارت بر صرف اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی مورد توجه مسئولان باشد

پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی

نظارت بر صرف اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی مورد توجه مسئولان باشد

به نقل از تسنیم، حسین بختیاری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان اراک در سال97 که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تبیین برنامه‌ها درراستای تحقق این شعار اظهار داشت: تحقق شعار سال مستلزم حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان، تولیدکنندگان و مردم است.

وی افزود: چرخش چرخ صنعت و افزایش اشتغال تنها در سایه رشد و شکوفایی تولیدات بیشتر و گردش مالی که با کمک و حمایت مردم ممکن می‌شود امکان‌پذیر است.

فرماندار اراک تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان ایجاد شغل و حمایت از کالای ایرانی که به شکل زنجیره به هم متصل هستند بوده، البته تنها نباید از مردم توقع حمایت از کالا و تولیدات ایرانی را داشت و این توقع و انتظار از تولیدکنندگان وجود دارد که کالا و تولیدات خود را با کیفیت مناسب و استاندارد و همچنین باخدمات پس از فروش ارائه و عرضه کنند که خریدار ایرانی با اطمینان خاطر از کالای خریداری شده به شکوفایی کشور کمک کند.

بختیاری بیان کرد: برنامه‌های عمرانی با بودجه‌های تخصیصی ریالی و خزانه تا تاریخ 30 تیرماه فرصت اتمام پروژه دارند و از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در مدت باقی‌مانده که حدود 3 ماه است، پروژه‌های نیمه‌تمام را نظارت کنند تا اعتبارات موجود به بهترین نحو هزینه شود، برای پروژه‌های جدید تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام داریم ولی اگر پروژه جدیدی معرفی شود درنهایت دقت بررسی شده و در صورت ضرورت با آن موافقت می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های برنامه‌ریزی شورای اداری و فرمانداری شهرستان اراک گفت: یکی از مواردی که برای امسال در اولویت قرار دارد تشکیل شرکت تعاونی توسعه شهرستان اراک است، این تعاونی مصوبه قانونی سال 90 بوده که تاکنون به غیر از شهرستان محلات در هیچ یک از شهرستان‌های استان از جمله اراک اجرایی نشده است، در صورت تشکیل این شرکت تعاونی مواردی که امکان مشارکت مردم در آن وجود دارد لحاظ می‌شود و ریسک‌پذیری طرح‌ها و پروژه‌ها پایین می‌آید.

فرماندار اراک عنوان کرد: برای شروع باید نیم درصد جمعیت 600 هزار نفری شهرستان اراک که درحال حاضر بالغ بر 3 هزار نفرمی‌شود، عضو شرکت تعاونی شوند و برای گام نخست از کارمندان و کارشناسان ادارات برای عضویت درراستای استفاده هم‌زمان از نظرات و تجربیات آنان برای پیشبرد اهداف مد نظر شرکت تعاونی استقبال می‌کنیم، در مرحله نخست مبلغ آورده برای تشکیل شرکت تعاونی رقمی معادل 300 میلیون تومان است که تامین این مبلغ با وجود عضویت 3 هزار نفر سنگین نیست.

بختیاری با اشاره به شایعات جدید در زمینه واگذاری مجدد برخی از صنایع در استان و شهرستان اراک گفت: یکی از مواردی که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود موضوع واگذاری برخی از صنایع استان براساس اصل 44 قانون اساسی بوده که تاکنون به درستی اجرا نشده و با واگذاری‌های اشتباه و غیرکارشناسانه بیشترین ضربه را به صنایع استان وارد کرده و در نتیجه مشکلات و تشنج در جامعه کارگری را به وجود آورده است.

وی در ادامه با بیان مصوبه عدم معوقات در بهای خدمات شهری گفت: یکی دیگر از مباحثی که سال گذشته با مشکل مطرح بود پرداخت بهای خدمات مانند آب، برق و گاز بود که در پایان سال در این زمینه و دریافت بهای خدمات مراجعاتی که به واحدهای صنعتی انجام می‌شد با درگیری و مشکلات روبه رو بود که فرمانداری با ورود به اختلافات دو طرف صاحبان صنایع برای پرداخت و هم مسئولان خدمات تقاضای مساعدت با واحدها را داشتیم.

هیچ‌گونه معوقه مصرف خدمات برای سال 97 پذیرفته نیست

فرماندار اراک ادامه داد: شورای اداری استان و شهرستان برای سال 97 مصوب کردند که هیچ‌گونه معوقه مصرف خدمات برای سال 97 پذیرفته نیست این مصوبه به همه مدیران و امور مالی همه دستگاه‌ها و واحدها ابلاغ می‌شود و برای معوقات قبلی هم دستورالعمل جدیدی گرفته شده، بنابراین در سال جدید همه قبوض باید به روز باشد که در نتیجه صاحبان خدمات امسال با مشکلات مالی برای ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان مواجه نباشند.

وی تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید در چارچوب تفاهم و همکاری انجام وظیفه کرده و با نمایندگان و بازدیدکنندگان از حوزه‌های مختلف همکاری داشته باشند تا بیشتر از گذشته درراستای پیشبرد اهداف نظام گام برداریم.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: جلب رضایت‌مندی مردم از عملکرد مسئولان در اولویت بوده و یک وظیفه میهنی است، در اعتراضات زمستان سال گذشته، یکی از عوامل مهمی که توانست تشنج را کاهش دهد سعه صدر و قبول انتقادات به حق افراد و جامعه کارگری بود که همچنان مسئولان باید برای شنیدن و پاسخگویی به اعتراضات و انتقادات به حق مردم در هر دستگاهی که هستند زمینه را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت