جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۱۷:۳۷

اجرایی شدن طرح “پیمان” در تمام شهرستان‌های استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: اهتمام در اجرای طرح پیمان در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی به‌عنوان مصوبه این جلسه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

اجرایی شدن طرح “پیمان” در تمام شهرستان‌های استان مرکزی

حوزه اجتماعی

اجرایی شدن طرح “پیمان” در تمام شهرستان‌های استان مرکزی

به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح پیمان که در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد است اظهار داشت: طرح پیمان که توسط جمعیت هلال احمر درحال اجرا است نیاز داریم که اهتمام بیشتری باشد و این طرح در تمامی شهرستان‌های استان اجرا شود که در این زمینه آموزش امدادگران هلال احمر باید در برنامه قرار گیرد، گام‌های خوبی در این زمینه انجام شده امیدواریم که این سفیران بتوانند در راستای هدف خود موفق عمل کنند از دیگر برنامه‌ها زنجیره نه به اعتیاد و کمپین مبارزه با اعتیاد است.

وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه آموزش متصدیان آرایشگاه‌های زنانه است که از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تقاضا می‌شود که این موضوع را به جد مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: در بحث توانمندسازی دانشجویان چند سال پیش سند پیشگیری از اعتیاد را تدوین کردیم، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد که در تمام دانشگاه‌ها کمیته پیشگیری از اعتیاد تشکیل شود.

فتح‌آبادی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای هم بین وزارت علوم با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شده که براساس آن آموزش‌های لازم در سطح دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و برای دانشجویان جدیدالورود هم یک طرح پایش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: براساس این پایش 6 درصد دانشجویان داروهای آرامش‌بخش حالا به‌منظور کاهش استرس یا موارد دیگر استفاده می‌کنند، بیش از 18 درصد دارای اختلالات روانی و بیش از 19 درصد آنها هم پرخاشگر هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی عنوان کرد: یک واحد درسی با موضوع اعتیاد هم در برنامه ششم به منظور پیشگیری از اعتیاد دیده شده است، در بحث توانمندسازی دانشجویان و کارکنان خوابگاه‌ها آموزش‌هایی دیده شده است.

فتح‌آبادی اضافه کرد: در بحث علوم پزشکی هم کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای تمامی مسئولان فنی را تاکید داریم، در زمینه مراکز اقامتگاهی موقتی زنان به‌ویژه در شهرستان‌های پرجمعیت لازم است که تلاش کنیم.

وی افزود: هشت هزار و 600 نفر در این مراکز درمان شدند، بالای یک میلیارد تومان هم هزینه کردیم و نشست‌های تخصصی در این زمینه برگزار می‌شود، در زمینه جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه آموزش دهیاران باید به‌عنوان یکی از مصوبات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت