دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۳:۱۰

نسل جوان جامعه باید نسبت به اجرای عدالت در جامعه حساس باشد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان مطالعه اصولی را مد نظر قرار دهند گفت: نسل جوان جامعه باید نسبت به اجرای عدالت در جامعه حساسیت داشته باشند.

نماینده مردم اراک در مجلس:

نسل جوان جامعه باید نسبت به اجرای عدالت در جامعه حساس باشد

سهم

نسل جوان جامعه باید نسبت به اجرای عدالت در جامعه حساس باشد

به نقل ازتسنیم،علی اکبر کریمی ظهر امروز در نشست نخبگان بسیج دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک اظهار داشت: موضوعی که همیشه در جمع جوانان بیان می‌شود بحث اهمیت دوره جوانی در زندگی هر فردی است، ممکن است که شما جوانان خود به این موضوع واقف نباشید اما کسانی که این دوره را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانند خیلی بهتر و بیشتر از شما قدر و منزلت و اهمیت این دوره را در سیر مراحل زندگی درک کنند.

وی افزود: دوره نوجوانی و جوانی دوره‌ای است که انسان از ظرفیت‌های اندک درک و توانایی‌های جسمی و روحی که در دوره کودکی و طفولیت دارد عبور کرده و در عین حال به مرحله بزرگسالی که آن هم خود درگیری‌های  اجتماعی و مسائل مختلف را دارد هنوز وارد نشده که بهترین مرحله زندگی برای ساخته شدن است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچه هر فردی به این دوره اهمیت بیشتری دهد و از این دوره بهره بهتری ببرد به طور قطع در تمام عمر خود از موهبت الهی بهره‌مند می‌شود به همین خاطر توصیه بنده این است که قدر این دوره را بدانید و سعی کنید  بهترین بهره‌گیری را از این دوره داشته باشید.

کریمی بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در دیدار با دانش آموزان نکات ارزشمندی فرمودند که بسیار قابل توجه است و اگر ما همان نکات را سرلوحه کار خود قرار دهیم می‌تواند برای ما کارگشا باشد.

وی ادامه داد: اینکه مجموعه جوانان انقلابی در شرایط کنونی کشور سیری را سپری کند که هم منجر به عاقبت به خیری و موفقیت شخص خودشان شود و هم بتوانند به عنوان یک نیروی توانمند و ارزشمند در خدمت انقلاب، اسلام  ومیهن اسلامی باشند، شروطی دارد که بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری شرط نخست آن دشمن شناسی بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید امروز دشمن خود را بشناسیم و در مقابل این دشمن خود را آماده کنیم، اینکه انسان دشمن را بشناسد نکته بسیار مهمی است و دشمن اصلی ما در شرایط کنونی آمریکا و نظام استکباری است که به سرکردگی آمریکا در دنیا در کنار صهیونیست‌ها در مقابل جبهه حق توطئه‌ها و دسیسه‌های خود را انجام می‌دهند.

کریمی خاطرنشان کرد: شرط دوم تحصیل علم و مهارت است، چون آینده شما جوانان در این جامعه نقش آفرینی می‌کند و دوره علم آموزی انسان همین دوره جوانی و نوجوانی است به همین خاطر انسان باید تلاش کند مجهز به علم و مهارت‌هایی شود که هم برای زندگی خود و هم برای جامعه مفید است و هرچه جوان‌های ما در عرصه علم و مهارت آموزی تلاش کنند وموفق‌تر باشند قطعا می‌توانند آینده بهتری را در جامعه  رقم بزنند.

وی اضافه کرد: شرط بعدی تهذیب و خودسازی است، دوره جوانی ونوجوانی دوره‌ای است که شخصیت انسان شکل می‌گیرد و ایمان در دل و قلب و جان انسان نهادینه می‌شود و هرچه که انسان در این دوره برای تقویت ایمان  و آگاهی‌های دینی خود و تقویت ارتباط خود با خدا تلاش کند  این یک سرمایه بسیار ارزشمندی برای او در طول عمر او می‌شود واین ماندگار می‌ماند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور در مراکز مذهبی، ارتباط نزدیک با مسجد و حضور در فعالیت‌های مذهبی در حدی که بتواند بیشتر از آن‌چه که بخواهد احساسات را تقویت کند، باید جنبه تعقلی و فکری در حوزه دینی را در شما تقویت کند و یک ایمان تعقلی را با در شما نهایدنه سازد که با استدلال و بینش بتوانید موانع دینی را بشناسید و در مقابل هجمه‌های عظیمی که امروز هست و قطعا در آینده شدید‌تر می‌شود بتوانید مقاومت کنید و عناصر مفیدی در حوزه امر به معروف و نهی منکر باشید که این موضوع نیازمند یک کار جدی در حوزه تهذیب و خود سازی است.

کریمی بیان کرد: داشتن مطالعات مفید و موثر در حوزه مسائل دینی و سایر مسائل اهمیت بالایی دارد، این در حالی است که فضای مجازی به باتلاقی تبدیل شده که تمام ما به آن دچار هستیم و چیزی در نهایت دستگیر ما نمی‌شود و بنابر تعبیری گفته شده که فضای مجازی اقیانوسی با یک بند انگشت عمق است این در حالی است که هیچ استنادی هم ندارد که ما را به یک قطعیت برساند در نتیجه پیش از اینکه بخواهیم فکر خود را در این حوزه تلف کنیم به مراجع اصلی رجوع کرده تا بتوانیم فکر وایمان قوی و سالمی داشته باشیم.

وی با اشاره به آرمان‌گرای گفت: ما مسیری را سپری می‌کنیم که این مسیر مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که در دین مبین اسلام وجود دارد و همچنین در انقلاب اسلامی این آرمان‌ها مورد تاکید قرار گرفته و در انقلاب اسلامی به این آرمان‌ها تاکید شده و این اصول و آرمان‌ها است که چراغ حرکتی برای حرکت ما بوده که ما باید همواره بر این آرمان‌های بلند نظر داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر حرکتی که در جامعه بر خلاف عدالت انجام می‌شود باید آن ‌را شناسایی کنیم و در حدی که به ما مربوط است در مقابل این حرکت ناعادلانه ایستادگی کنیم و سعی داشته باشیم قدمی برای توسعه عدالت در جامعه برداریم.

کریمی خاطرنشان کرد: ما باید آرمان‌های بلند را هدف‌گیری کرده و برای رسیدن به آن آرمان‌ها تلاش کنیم تا اندکی به سمت پیشرفت و صعود حرکت کنیم و اگر هدف‌گذاری ضعیفی داشته باشیم به سطح خوبی نمی‌رسیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت