سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۹:۵۰

نرخ شیوع اعتیاد در استان مرکزی بیش از میانگین کشوری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: نرخ شیوع اعتیاد در استان مرکزی بیش از میانگین کشوری است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندرای مرکزی:

نرخ شیوع اعتیاد در استان مرکزی بیش از میانگین کشوری است

نرخ شیوع اعتیاد

نرخ شیوع اعتیاد در استان مرکزی بیش از میانگین کشوری است

به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به معضل اعتیاد اظهار داشت: نرخ شیوع اعتیاد در استان مرکزی بیش از میانگین کشوری است و نیاز به توجه ویژه دارد.

وی افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی سال گذشته کشته‌های ناشی از مواد مخدر کشور 6 درصد افزایش یافته که شامل سه هزار و 90 نفر می‌شوند، این آمار در استان مرکزی  33.3 درصد رشد داشته و آمار کشته‌های ناشی از مواد مخدر استان در سال گذشته 36 نفر بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین طبق تاکید مقام معظم رهبری به موضوع مقابله با اعتیاد به‌عنوان یکی از پنج آسیب اولویت‌دار باید در این زمینه اقدامی فوق‌العاده در استان انجام شود.

تعطیلی مرکز ماده 16 استان مرکزی می‌تواند مشکلات زیان‌باری را به همراه داشته باشد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم با اشاره به بحث مرکز ماده 16 گفت: تبدیل مراکز ماده 15 به مرکز ماده 16 کار صحیحی نیست زیرا مراکز ماده 15 اختیاری هستند اما مرکز ماده 16 اجباری است.

بهروز رفیعی بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تاریخ 10 مردادماه جلسه‌ای را به منظور مراکز ماده 16 استان مرکزی و البرز برگزار کرد که برای استان مرکزی مقرر شد در صورت تامین نشدن مکان مورد نیاز برای این مرکز به حالت تعویق درآید.

وی ادامه داد: به زمینی با متراژ یک هزار و 200 متر مربع به منظور ساخت مکانی برای مرکز ماده 16 نیاز داریم، و درحال حاضر تا فراهم شدن مکان مورد نیاز می‌توان فعالیت این مرکز را به صورت موقتی در مکانی با 10 اتاق یا یک سوله با ظرفیت مورد نیاز دنبال کرد اما تعطیلی این مرکز برای استان مشکلات بسیاری را می‌تواند به همراه داشته باشد.

درمانگر مرکز ابراهیم‌آباد(ماده 16) استان مرکزی هم با اشاره به مشکل تهیه مکان برای این مرکزی گفت: 99 درصد درمان اعتیاد را بخش خصوصی انجام می‌دهد و تنها یک درصد دولتی است که برای آن یک درصد هم اینگونه مشکل داریم و دچار چالش هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت