سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۶:۲۳

نرخ تورم 8 درصدی دولت با جیب مردم همخوانی ندارد

عصر یکشنبه 24 اردیبهشت، مراسم سخنرانی حسین شمسیان سردبیر روزنامه کیهان با موضوع عملکرد دولت یازدهم در سالن شهید چمران دانشکده علوم دانشگاه اراک برگزار شد.

سردبیر کیهان در دانشگاه اراک؛

نرخ تورم 8 درصدی دولت با جیب مردم همخوانی ندارد

شمسیان

نرخ تورم 8 درصدی دولت با جیب مردم همخوانی ندارد

به گزارش پیک راستان، عصر یکشنبه 24 اردیبهشت ماه مراسم سخنرانی حسین شمسیان سردبیر روزنامه کیهان با موضوع عملکرد دولت یازدهم در سالن شهید چمران دانشکده علوم دانشگاه اراک به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

شمسیان با تأکید بر روشنگری در فضای کنونی جامعه گفت: انتخابات این دوره ریاست جمهوری با دوره های قبل تفاوت دارد و فقط انتخاب شخص نیست.  در واقع انتخاب از بین دو راه و مسیر متفاوت است.

وی ادامه داد: انتخاب هر کدام از این دو مسیر مطمئنا تبعات و پیامدهایی دارد که کل کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

سردبیر کیهان افزود: در چهار سال گذشته وعده هایی زیادی از طرف دولت به مردم داده شد که بسیاری از آن ها تحقق نیافت و اکنون باید دید که آیا دولت مجددا قابل اعتماد است یا خیر؟

شمسیان با اشاره به وعده های صد روزه دولت گفت: آقای روحانی بعد از حدود 4 سال وعده های صد روزه خود را تکذیب کرد ولی مجددا در سخنرانی های انتخاباتی به مردم وعده صد روزه می دهد.

وی تأکید کرد: آقای روحانی تا پایان این دولت حدود صد روز فرصت دارد و می تواند نشان دهد که آیا توانایی عملی کردن شعارها و وعده های خود را دارد؟

بسیاری از فارغ التحصیلان بیکارند و صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری در ایران را 26 درصد اعلام کرده است

 

سردبیر کیهان با اشاره به بیکاری جوانان و اشتغال زایی دولت یازدهم برای چینی ها گفت: صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری در ایران را 26 درصد اعلام کرده است که این با چیزی که دولت اعلام می کند همخوانی ندارد.

شمسیان با اشاره به آمار 6 میلیون بیکار درکشور عنوان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهها بیکارند و این در حالی  است که دولت اعلام می کند که 2 میلیون شغل ایجاد کرده است اما حاضر نیست که لیستی از این شغل ها را اعلام کند.

حسین شمسیان با بیان این موضوع که حدود 376 هزار نفر در صنعت نساجی به دلیل واردات قاچاق بیکار شده اند اظهار کرد: در دی ماه سال 95 اسحاق جهانگیری در مصاحبه ای اعلام می کند دولت هنوز نتوانسته سطح قدرت خرید مردم به سطح سال 92 برساند.

نرخ تورم 8 درصدی دولت با جیب مردم همخوانی ندارد

 

وی افزود: دولت نرخ تورم را 8 درصد اعلام می کند و این آمار با جیب مردم همخوانی ندارد و این در صورتی است که صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران را 33 درصد اعلام می کند.

سردبیر کیهان گفت: سالانه حدود 25 میلیارد کالای قاچاق وارد کشور می شود که این مبلغ 8 برابر بودجه عمرانی کشور است.

شمسیان در خصوص کارخانه هپکو اراک گفت: این کارخانه در سال 88 در ردیف 20 کارخانه برتر دنیا قرار داشت ولی اکنون به جایی رسیده است که به مدت هفت ماه نتوانسته است حقوق کارگران خود را پرداخت کند و کارگران برای گرفتن حق خود به خیابان ها آمدند.

وی ادامه داد: دولت در برخورد با وضعیت کارخانه هپکو اعلام می کند که این کارخانه عمر خود را کرده و دیگر فرسوده است.

حسین شمسیان در پاسخ به دانشجویانی که در قالب تربون آزاد در مورد مسکن مهر سوال کردند گفت: ما سالانه به یک میلیون و صد هزار واحد مسکونی نیاز داریم که طبق قانون قرار شد سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که در بهترین عملکرد دولت نهم و دهم توانست سالانه سیصد هزار واحد بسازد.

یکی دیگر از سوالات دانشجویان در تریبون آزاد در باره وضعیت روزنامه کیهان و جهت گیری های سیاسی آن بود که شمسیان پاسخ داد: روزنامه کیهان به دلیل انتقاداتی که به دولت یازدهم داشته است در حال حاضر هیچگونه یارانه ای دریافت نمی کند و حتی به دلیل فشار دولت به دستگاه ها و ادارات، نمی تواند تبلیغات هم دریافت کند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل که بارها از اعضای انجمن اسلامی دعوت به مناظره دانشجویی کرده بودند و این افراد که بیش ترین زمان برای تریبون آزاد به آن ها داده شد، بعد از مطرح کردن سوالات و اتهامات خود در تریبون آزاد از سالن خارج شدند و حاضر به شنیدن پاسخ سوالات خود نشدند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت