دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۵۷:۰۹

نخستین کلینیک طب سالمندی استان مرکزی در اراک افتتاح شد

الحسینی با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان در استان مرکزی افزایش و بهبود می‌یابد گفت: نخستین کلینیک طب سالمندی استان مرکزی در اراک افتتاح شد.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی:

نخستین کلینیک طب سالمندی استان مرکزی در اراک افتتاح شد

کلینیک طب سالمندی

نخستین کلینیک طب سالمندی استان مرکزی در اراک افتتاح شد

به نقل از تسنیم، سیدحسین الحسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک توانبخشی تخصصی حضرت خدیجه‌کبری(س) گرایش سالمندان با اشاره به جزئیات افتتاح این مرکز اظهار داشت: گرایش این مرکز به سمت طب سالمندی رفته و برای نخستین بار در استان مرکزی به افتتاح می‌رسد که امیدواریم با حضور متخصصان اندکی که این رشته را  در پیش گرفته‌اند بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی افزود: هدف ما بر این است که بتوانیم خدمت شایسته‌ای به تمام سالمندان تحت پوشش و سالمندانی که تحت پوشش مستقیم نیستند ارائه دهیم و زندگی بهتر، شادتر و امیدوارانه‌تری را به سالمندان و بزرگانی که بر گردن همه ما حق دارند تقدیم کنیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی تصریح کرد: امروز پانزدهمین سالروز تاسیس موسسه خیریه سالمندان است و خوشحالیم که در این روز چنین گام بلندی در زمینه تامین رفاهیات سالمندان استان مرکزی و توجه به طب سنتی و سالمندی برداشته شده است.

الحسینی ادامه داد: درحال حاضر بخش‌های محدودی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما امیدواریم که با گسترش کار و همکاری متخصصان بیشتری بتوانیم طب سالمندی را گسترش دهیم و نسبت به ترویج آن بکوشیم، واحد شبانه‌روزی این موسسه با طرح‌های توسعه‌ای در چند فاز همواره فعالیت دارند و توانسته‌اند ظرفیت نگهداری 150 سالمند را در  مرکز نگهداری ابراهیم‌آباد فراهم آورند.

وی عنوان کرد: توانسته‌ایم واحد نگهداری سالمندان روزانه را به بهره‌برداری برسانیم و بیش از 50 نفر از سالمندان بانو و آقا صبح‌ها به این مرکز آورده و در پایان روز به خانواده‌هایشان باز گردانده می‌شوند و معتقدیم که این طرح باید در استان مرکزی که دومین استان پیر کشور محسوب می‌شود افزایش یابد.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمعیت سالمند استان مرکزی رو به افزایش است و باتوجه به این مسئله تعداد مراجعان مراکز نگهداری از سالمند هم بیشتر شده و شرایط این مراکز باید به‌گونه‌ای باشد که حداقل‌های تکریم سالمندان را فراهم آورند.

الحسینی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت مددکاران توانسته‌ایم بیش از 700 نفر از مددجویان سالمند مجموعه بهزیستی را در حد توان تحت پوشش خدماتی بگیریم و سامانه صدای مشاور را در راستای رسیدگی و بهبود شرایط سالمندان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم که مجموع این خدمات روزبه‌روز افزایش یابد و خدماتی که حق شهروندی سالمندان است و دولت نمی‌تواند همه آنها را ارائه دهد با کمک سازمان‌های مردم نهاد به آسانی به آنها ارائه داده شود، امیدواریم که بتوانیم با افزایش تعداد متخصصان این حوزه خدمتی که در جامعه مغفول مانده را گسترش دهیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت