جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۳۶:۰۹

نخستین نمایشگاه دائمی گل کشور در محلات ایجاد می شود

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: نخستین نمایشگاه دائمی گل کشور با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی بخش خصوصی در این شهرستان ایجاد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی محلات؛

نخستین نمایشگاه دائمی گل کشور در محلات ایجاد می شود

نمایشگاه دائمی گل کشور

نخستین نمایشگاه دائمی گل کشور در محلات ایجاد می شود

عبدالله محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 50 هزار متر مربع زمین در جوار پایانه صادراتی محلات به منظور ساخت این نمایشگاه و بازار دائمی گل و گیاه واگذار شده است.
وی توضیح داد: این نمایشگاه ظرفیتی مهم در تکمیل صنعت گل و گیاه محلات است که با مشارکت بخش خصوصی کلید می خورد و در طرح مصوب آن ایجاد 10 هزار متر مربع بازار گل و گیاه زینتی، 12 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی دیده شده و در این مجموعه امکاناتی نظیر رستوران، سالن آمفی تئاتر و هتل نیز مستقر می شود.
مدیرجهادکشاورزی محلات توضیح داد: عملیات اجرایی این طرح مهم به زودی آغاز می شود و با تکمیل و با بهره برداری از آن 250 فرصت شغلی پایدار در محلات ایجاد خواهد شد.
محمودی گفت: نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات قابلیت تبدیل شدن به نمایشگاه بین المللی را دارد و برگزاری سالانه این نمایشگاه در افزایش تولید، رونق صادرات و معرفی پتانسیل و توانمندی تولید گل و گیاهان زینتی محلات به صورت مستقیم اثر دارد.
وی یادآور شد: تاکنون 15 نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی در محلات برپا شده که استقبال تولید کنندگان، پژوهشگران، کارشناسان و گردشگران داخلی و خارجی را داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: امسال نیز در شهریور ماه محلات میزبان شانزدهمین نمایشگاه ملی گل و گیاه کشور است که تلاش می شود کیفیت و جذابیت لازم در این رویدار ملی حاصل شود.
محلات با 55 هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده که به شهر گل ایران شهرت دارد.
12 درصد از تولید گل شاخه بریده کشور، 80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت