سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۱:۵۹

نخبگان استان مرکزی برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی راهبرد اجرایی ارائه کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نخبگان استان مرکزی برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی راهبرد اجرایی ارائه کنند.

نخبگان استان مرکزی برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی راهبرد اجرایی ارائه کنند

برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی

نخبگان استان مرکزی برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی راهبرد اجرایی ارائه کنند

به نقل از خبرگزاری تسنیم، فتح اله حقیقی شامگاه یکشنبه در نشست شورای دانش‌آموزی اظهار داشت: موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پنج موضوع مهم متمرکز است که شامل طلاق، اعتیاد، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بذه‌های اخلاقی است که مدنظر مقام معظم رهبری بوده و به همین مناسبت سازمان اجتماعی کشور ارتقا پیدا کرد و در هر استان هیئتی تشکیل شد به نام هیئت اندیشه‌ورز که این هیئت وظیفه دارد که 12 ارگانی که در پنج آسیب فعالیت دارند وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: تمام کشورها مقوله امنیت اجتماعی را به عنوان نخستین مسئله مورد توجه قرار داده اند و به دنبال راهکارهایی برای افزایش امنیت اجتماعی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 96 درصد و در ایران 85 درصد است و کاربران تلگرامی در کشور به 73 درصد رسیده و در چنین شرایطی باید تنها به مصون سازی فرهنگی و تربیتی اندیشید.

حقیقی بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری و هم افزایی طیف وسیعی از نیروهای اجتماعی، نخبگان ملی و استانی و افراد متخصص در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما باید جوانان را به نحوه استفاده از فضای مجازی آموزش دهیم و این امر تنها از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و باید مردم و سایر مسئولان در این امر کمک لازم را انجام دهند چون ما می‌توانیم با هم تصمیم بگیریم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

7 تا 10 هزار نیرو حق‌التدریسی در استان مرکزی فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این نشست با توضیح روند شکل‌گیری سند تحول بنیادی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ملاک و مبنای کار آموزش و پرورش در کشور و استان مرکزی تنها سند بنیادی تحول آموزش و پرورش است که تمام خواسته نظام آموزش در آن پیش‌بینی شده و مجموعه آموزش و پرورش از هیچ الگو و برنامه دیگری استفاده نمی‌کند.

وی اضافه کرد: 7 تا 10 هزار نیرو حق‌التدریسی در استان مرکزی فعال هستند که در هفته برابر با 70 هزار ساعت آموزش ارائه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: این نیروها با مشکل تاخیر در پرداخت حقوق مواجه‌اند که تلاش برای برطرف کردن این مشکل در حال انجام است تا حقوق معوقه 6ماه آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت