دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۵۷:۳۳

نحوه برگزاری کلاس‌های مدارس استان مرکزی بعد از اتمام واکسیناسیون اعلام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس استان بعد از اتمام واکسیناسیون انجام می‌شود.

نحوه برگزاری کلاس‌های مدارس استان مرکزی بعد از اتمام واکسیناسیون اعلام می‌شود

واکسیناسیون مدارس

به گزارش پیک راستان بهرام حسین‌آبادی در گفت‌و‌گو  با تسنیم ، با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس استان اظهار  داشت: برای مهر امسال سه الگوی آموزشی تعریف شده به طوری که ابتدا در روستاها که کلاس‌ها ۱۵ نفر هستند به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و در مدارس ۱۵ نفره که چند پایه دارند در دو کلاس برگزار می‌شود.

وی افزود: در کلاس‌های ۳۰ نفره دانش‌آموزان در دو گروه تقسیم می‌شوند و در مدارس کم جمعیت روستایی باتوجه به میزان فضایی که در اختیار است و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بر اساس دستورالعمل ۰۶ وزارت بهداشت به آموزش و پرورش مدیر مدرسه باید فضا را در زمینه رعایت بهداشت‌، تهویه هوا، کنترل استفاده دانش‌آموزان از ماسک، ضدعفونی محیط و سایر موارد بررسی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: مدارس روستایی و عشایری از اول مهرماه باز هستند و برای مدارس روستایی که جمعیت بیشتر تا ۳۰۰ نفر دارند چنانچه شورای مدرسه با هماهنگی کمیته سه نفره استان از جمله فرماندار، نماینده بهداشت و رئیس آموزش و پرورش به جمع‌بندی رسیدند که مدرسه می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها و برنامه‌ریزی درست در تعداد دانش‌آموزان باز باشد می‌تواند کار خود را آغاز کنند.

حسین‌آبادی تصریح کرد: در مدارس شهری و پرجمعیت بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت توافقی انجام شده به طوری که مقدمات انجام واکسیناسیون توسط آموزش و پرورش انجام شده که متولی اجرای آن دانشگاه علوم پزشکی است تا با دستور ستاد ملی کرونا واکسیناسیون دانش‌آموزان هم انجام شود.

وی بیان کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم آغاز شده و گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال جزو گروه هدف بعدی هستند که پس از اینکه نوع واکسن مشخص شد مقدمات کار را فراهم کردیم و پیشبینی می‌کنیم که تا پایان مهر ماه به تدریج واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شود و مدارس به صورت حضوری از اواخر مهر و اواسط آبان ماه به تدریج کار خود را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: پس از اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان با تصمیم شورای مدرسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌های حضوری انجام می‌شود که تاکنون دو مرحله شارژ سرانه بهداشتی داشتیم تا مدارس مقدمات کار را برای بازگشایی انجام دهند.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه برای خانواده‌ها هم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرزندان خود فرهنگسازی شده، گفت: برای بازگشایی و حضور حداکثری دانش‌آموزان باید واکسیناسیون انجام شود تا والدین به دور از دغدغه فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت