دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۳۰:۴۹

نبود صنایع تبدیلی سد راه برندسازی زعفران ساوه

رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: ساوه با ۱۲ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۶۰ کیلو زعفران در سال، قطب تولید این طلای سرخ در استان مرکزی است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه مطرح کرد؛

نبود صنایع تبدیلی سد راه برندسازی زعفران ساوه

حسن شریفی رئیس جهاد کشاورزی ساوه در گفتگو با خبرنگار نارخبر، در خصوص کشت زعفران در ساوه گفت: ساوه با ۱۲ هکتار سطح زیرکشت زعفران و تولید سالانه ۶۰ کیلو این محصول، قطب تولید طلای سرخ در استان مرکزی است.

وی سرمایه گذاری اولیه این کشت را نسبت به دوره طولانی بازدهی مقرون به صرفه دانست و افزود: بخش مرکزی و دشت «لوئین» دارای بیشترین مزیت برای کشت زعفران در ساوه است و تاکنون ۸۶ بهره‌بردار، به کشت زعفران در این منطقه مشغول شده اند.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه یکی از مزیت‌های کشت زعفران را ارزآوری این محصول عنوان کرد و افزود: باتوجه به این مزیت از تغییر الگوی کشت با توجود به کمبود منابع آبی در ساوه حمایت می شود.

کشاورزی ساوه

شریفی اظهار کرد: هزینه بالای برداشت این محصول مهم‌ترین مانع برای گسترش این کششت و صنعتی شدن آن است چراکه دستمزد کارگر باتوجه به برداشت دستی این محصول در ساوه بسیار گران‌تر از سایر شهرهای دیگر است.

وی ادامه داد: از هر هکتار مزرعه، ۵ کیلو زعفران برداشت می‌شود که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی محصول می توان بِرند این شهرستان را در ابتدا به مصرف کنندگان داخلی و  سپس در سطح خارجی معرفی کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور همین نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب است که موجب صادرات فله ای زعفران به اسپانیا، ترکیه و ایتالیا می شود.

شریفی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی گفت: یک دوره ۳ روزه کشت زعفران با حضور ۳۵ فراگیر و بهره‌بردار علاقه‌مند به کشت این گیاه در مرکز خدمات کشاورزی غرق‌آباد ساوه برگزار شد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت