سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۰۲:۴۰

نباید گذاشت پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ‌وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.

امام جمعه تفرش با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در روز ۲۲ اسفندماه در تفرش خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده امام راحل نباید گذاشت که پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ‌وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.

در خطبه های نماز جمعه تفرش مطرح شد؛

نباید گذاشت پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ‌وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.

به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام طیبی امام‌جمعه موقت تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش با تبریک ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) با اشاره به راه‌های تقرب الهی گفت: ایمان، عمل صالح، ترک گناه و معصیت الهی، صدقه و انفاق، جهاد و شهادت درراه خدا از راه‌های تقرب الهی است.

طیبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به‌عنوان ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زمان‌بندی و پیگیری، مردمی و انقلابی بودن تحولات، عدالت و مبارزه با فساد، مقدم کردن ضوابط بر روابط از تذکرات مهم امام خامنه‌ای در خصوص سند تحول قضایی است.

وی یکی از مسائل مهم و خزنده در سطح جامعه را نگاه غربی به مسئله فرهنگ و احکام اسلامی به‌خصوص مسئله حجاب و عفاف دانست و افزود: بعضی‌ها از این گونه حربه‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از افراد جامعه استفاده ابزاری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تفرش ادامه داد: برخی‌ها به دنبال احیای تفکر و نگاه رضاخان در مسئله کشف حجاب هستند. قطعاً این تفکر غلط پهلوی در عصر کنونی موفق نیست و ملت شهیدپرور ایران زیر بار این ذلت‌ها نمی‌رود. چراکه جامعه امروز جامعه‌ای دینی است که به مسئله پوشش و حجاب در قانون و شرع تأکید شده است.

طیبی تأکید کرد: فعالین رسانه‌ها باید بیشتر مراقب باشند تا فضای جامعه را آلوده نکنند. آن‌ها به مسئولیت شرعی و قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در روز ۲۲ اسفندماه در تفرش خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده امام راحل نباید گذاشت که پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ‌وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، جشن احسان و نیکوکاری با شعار«عیدی برای همه»، شهادت امام هادی(ع)، انتصاب حجت‌الاسلام نور احمدی به‌عنوان مدیریت حوزه علمیه تفرش، تأکید بر پذیرش طلاب بومی از دیگر مواردی بود که طیبی در این خطبه به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت