پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۱۲:۱۳

میزان تولیدات صنایع استان مرکزی افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه صنایع استان مرکزی باید میزان تولید خود را افزایش دهند بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید در استان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

میزان تولیدات صنایع استان مرکزی افزایش یابد

تولیدات صنایع

میزان تولیدات صنایع استان مرکزی افزایش یابد

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی خط چهار کارگاه احیاء شرکت آلومینیوم سازی ایران با اشاره به این اقدام اظهار داشت: خوشحالیم شاهد توفیقات بزرگی در میهن اسلامی هستیم همچنین روز 14 مرداد، سالروز امضاء فرمان مشروطیت را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در فروردین سال 1358 جمهوری اسلامی با 98 درصد رای مردم انتخاب شد که خدا را به‌سبب وجود این الطاف سپاس‌گزاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به وظایف دولت گفت: در این زمان مهم‌ترین وظیفه دولت اولویت بندی در انجام کار‌ها است که تبدیل علم و دانش به فناوری باید در راس تمام کار‌ها قرار گیرد اگر خواستار سامان‌پذیری چرخ نظام اسلامی هستید باید در زمینه علم و فناوری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: ممکن است در تمام رشته‌ها نتوانیم پیشرفت‌های لازم را داشته باشیم اما لازم است که در تعدادی رشته‌های مهم، تراز برتر را در جهان کسب کنیم که خوشبختانه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های خوبی است اما باید توجه داشت مدرکی ارزشمند است که در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال مشکل‌گشا باشد.

وی با اشاره به پیشرفت روز‌افزون کره گفت: کره با وجود تمام کمبود‌ها، هم اکنون جزء 15 کشور برتر در تمام زمینه‌ها است که ما هم به منظور رسیدن به این درجه باید تلاش‌های لازم را داشته باشیم به این نکته هم باید توجه کنیم که کره قدرت کشور ما را ندارد و کشور ایران دارای قدرت و ظرفیت‌های چشم‌گیری است که باید از این ظرفیت‌های به شکل مطلوب بهره ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی استان مرکزی عنوان کرد: باید در این زمینه گام‌های بلندی برداریم که به همین منظور باید واحد‌های صنعتی بلاتکلیف را به‌روز کرد و لازم به تاکید است که ما با صنعت بیگانه نیستیم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: در سه سال گذشته من در زمینه سامان‌دهی اقدامات ایرالکو صحبت‌هایی کردم که مقرر شد ظرفیت تولید آلومینیوم در استان مرکزی به یک میلیون 200 هزار تن برسد این در حالی است که ظرفیت تولید آلومینیوم در سطح کشور حدود 500 هزار تن است.

وی اضافه کرد:همه باید احساس مسئولیت کنیم و در تولید آلومینیوم، شکوفایی، رشد، کاهش تلفات سهیم باشیم و اگر کسی در این راه تلاش و همت خود را به کار نبندد به خود، دیگران و شهدا ظلم کرده است که به همین منظور لازم است یک مرکز تحقیقات فعال، متشکل از بهترین کارشناسان کشور در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت تولید آلومینیوم گفت: صنعت آلومینیوم، صنعت در و پنجره نیست بلکه صنعت هواپیماسازی، خودرو‌سازی، تجهیزات نظامی است و همچنین جزء مهم‎ترین صنایع دنیا تلقی می‌شود.

دری نجف‌آبادی خاطر‌نشان کرد: اگر می‌خواهیم دارای  صادرات مطلوب در جهان باشیم باید فرآیند‌های با کیفیت تولید کنیم که در این راستا لازم به تاکید است محور اصلی توسعه به نیروی انسانی بستگی دارد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی حدود 200 هزار کارگر مشغول به کار هستند که از این کارگران به خواهشمندیم که در راستای  کارآمدسازی و پیشرو بودن صنعت ایران تلاش و همت خود را در حد اعلا به کار ببندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به بدهی‌های آلومینیوم گفت: دیوان محاسبات باید عاملان این بدهی‌ها را پیگیری کند و دستگاه‌های قضایی نباید اجازه ورود افراد فاسق را به دستگاه‌های اجرایی بدهد همچنین از مسئولان خواهشمندیم که از کارشکنی و تنبلی دوری کنند و همه باید در زمینه افزایش تولید، ثروت و اشتغال تلاش کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت